Запис Детальніше

Хмаро орієнтоване навчальне середовище загальноосвітнього навчального закладу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711491/
http://ceur-ws.org/Vol-2168
 
Title Хмаро орієнтоване навчальне середовище загальноосвітнього навчального закладу
Cloud-oriented learning environment of secondary school
 
Creator Литвинова, С.Г.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
 
Description Метою дослідження є окреслення стану загальної середньої освіти щодо впровадження хмаро орієнтованого навчального середовища (ХОНС).
Завдання дослідження: визначити готовність учнів до впровадження ХОНС, розробити концептуальну структуру взаємодії у ХОНС на рівні навчального закладу, визначити суб’єкти взаємодії ХОНС.
Об’єкт дослідження: навчальне середовище загальноосвітнього навчального закладу.
Предмет дослідження: хмаро орієнтоване навчальне середовище ЗНЗ.
Використані методи дослідження: аналіз статистичних даних та наукових публікацій.
Дослідження експериментальне і проводиться у загальноосвітніх навчальних закладах Оболонського району м. Києва. Проміжні результати: розроблено архітектуру ХОНС 44 загальноосвітніх навчальних закладів району, введено понад 10 тис. облікових записів, налагоджено електронну взаємодію вчителів і учнів засобами електронної пошти Outlook. У даний час здійснюється розробка хмарного сховища (SkyDrive) навчальних матеріалів вчителів, відпрацьовуються навички спільної роботи і планування засобами календарів.
Основні висновки і рекомендації. Впровадження ХОНС у ЗНЗ дає безмежні можливості як вчителю, так і учню, адже створюються інноваційні умови для роботи й навчання. Без сумнівів можна сказати, що за ХОНС майбутнє, для повноцінного його використання необхідно мати якісний Інтернет, ІКТ-компетентних та вмотивованих вчителів. Для суб’єктів навчального процесу створюються умови доступу до навчальних матеріалів будь-де і будь-коли, а це активізує пізнавальну, творчу діяльність учнів, яка забезпечить підвищення основних показників навчання.
Research goals: to outline the state of secondary education to implement a cloud-oriented learning environment (COLE), establishing research objectives: to determine the readiness of students to the introduction of COLE, to develop a conceptual framework of cooperation in COLE at the level of the institution, identify the actors interact COLE.
The object of research supports the learning environment secondary schools; subject – a cloud-oriented learning environment of secondary schools.
Research methods used: analysis of statistics and publications.
Experimental research and conducted in secondary schools Obolon district of Kyiv. Intermediate results: the architecture of COLE 44 secondary schools of the district, introduced more than 10 thousand accounts established electronic interaction between teachers and students by e-mail Outlook. Currently under development cloud storage (SkyDrive) training materials teachers practiced the skills of teamwork and planning tools calendars.
The main conclusions and recommendations. Implementation of COLE at secondary schools provides endless opportunities both teacher and student, in fact created conditions for innovation and learning. Without a doubt we can say that for the future of Honshu, for full use must have a quality Internet, motivated teachers. For subjects of the educational process, the conditions of access to learning materials anywhere, anytime, and it activates the cognitive and creative activity of students that will improve key indicators of learning.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711491/1/paper2.pdf
- Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>) (2018) Cloud-oriented learning environment of secondary school Proceedings of the 5th Workshop on Cloud Technologies in Education (2168). pp. 7-12. ISSN 1613-0073