Моделювання у навчально-пізнавальній діяльності учнів: аспект природничо-математичних предметів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711579/
|
|
Title |
Моделювання у навчально-пізнавальній діяльності учнів: аспект природничо-математичних предметів
Modeling in educational-cognitive activity of students: aspect of natural-mathematical disciplines |
|
Creator |
Соколюк, О.М.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
5 Мathematics. natural sciences |
|
Description |
Моделювання як теоретичний метод пізнання, а отже і навчання, відіграє особливу роль в освітньому процесі, так як має принципове значення не тільки для предметів природничого спрямування, але і носить загальнонауковий характер. Використання моделювання в навчанні має два аспекти, виступаючи методом пізнання, яким учні повинні оволодіти, і навчальним процесом і засобом, без якого неможливе повноцінне навчання й учіння. Процеси пізнання і навчання через складність природних явищ і процесів передбачають широке використання моделей. Модель повинна бути найкращим чином пристосована до сприйняття учнями і враховувати їх вікові особливості. Вдале використання властивостей моделі та опора на них при розробці методики навчання сприятимуть більш успішному засвоєнню учнями навчального матеріалу, формуванню у них компетентностей, умінь і навичок. У статті досліджено проблему використання методу моделювання у процесі навчання старшокласників природничо-математичних предметів, проаналізовано тлумачення понять «модель» і «моделювання», якими часто оперують у наукових галузях. В результаті аналізу психолого-педагогічних досліджень встановлено, що моделювання розглядається 1) як метод теоретичного пізнання і метод навчання; 2) як засіб організації навчально-пізнавальної діяльності учнів; 3) як засіб реалізації міжпредметних зв'язків. Modeling as a theoretical method of cognition and, consequently, learning, plays a special role in the educational process, since it is of fundamental importance not only for subjects of the natural direction, but also has a general scientific character. The use of modeling in teaching has two aspects, acting as a method of cognition, which pupils must master, and the learning process and means, without which full-fledged teaching and learning is impossible. The processes of cognition and learning, because of the complexity of natural processes and phenomena, provide for extensive use of models. The model should be best adapted to the perception of students and take into account their age characteristics. Successful use of the properties of the model and reliance on them in the development of teaching methods will contribute to more successful learning by the students of the educational material, the formation of their competencies, skills and skills. In the article the problem of using the modeling method in the process of training of senior pupils of natural-mathematical subjects is investigated, interpretations of the concepts "model" and "modeling" are analyzed, which are often used in scientific branches. As a result of the analysis of psychological and pedagogical studies, it is established that modeling is considered 1) as a method of theoretical cognition and the method of instruction; 2) as a means of organizing the educational and cognitive activity of students; 3) as a means of implementing intersubject communications. |
|
Publisher |
РВВ КДПУ ім. В.Винниченка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711579/1/%D0%9C%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D1%96%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%B4%D1%96%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2.pdf
- Соколюк, О.М. (orcid.org/0000-0002-5963-760X <http://orcid.org/0000-0002-5963-760X>) (2018) Modeling in educational-cognitive activity of students: aspect of natural-mathematical disciplines Наукові записки Серія: Педагогічні науки (169). pp. 144-149. ISSN 2415-7988 |
|