Запис Детальніше

Модель використання хмарних сервісів Google в управлінні освітньою діяльністю закладу дошкільної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711689/
http://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/Nauk_visnik-2-61-2018.pdf
 
Title Модель використання хмарних сервісів Google в управлінні освітньою діяльністю закладу дошкільної освіти
The model of using cloud services Google in educational activities management of the pre-school education institution
 
Creator Богдан, В.О.
Носенко, Ю.Г.
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
37.07 Management aspects of educational institutions
 
Description У статті представлено авторську модель використання хмарних сервісів Google в управлінні освітньою діяльністю закладу дошкільної освіти (ЗДО). Модель містить сім взаємопов’язаних компонентів, серед яких: цільовий, концептуальний, змістовий, технологічний, діагностичний та результативний, а також суб’єкти її реалізації. Запровадження моделі сприятиме забезпеченню підтримки процесів управління освітньою діяльністю ЗДО з використанням хмарних сервісів Google, а саме: реалізації управлінських функцій планування, організації, контролю, регулювання; синхронної та асинхронної комунікації між суб’єктами освітньої діяльності ЗДО; забезпечення зворотного зв’язку з зацікавленими сторонами; формування банку електронних ресурсів, документів і методичних матеріалів, здійснення електронного документообігу; методичної роботи і професійного саморозвитку; створення позитивного іміджу закладу.
The analysis of the research sources has shown that modern technologies, in particular cloud services, have a number of advantages that make it possible to improve the quality of educational activity management in pre-school educational institutions (PEI). The introduction of cloud services Google has a range of benefits that are fundamental to educational activities management in PEI: free; ease of use; availability of a universal account providing access to all services; ability to work on different platforms (Windows, Android, iOS); the presence of a functional necessary for educational activities managing; availability from any digital device connected to the Internet; no need to deploy a "cloud".
For the successful implementation of cloud services in educational activity management in PEI, the development of appropriate model is important. The article presents the author's model of using Google cloud services in educational activities management of the pre-school education institution (PEI). The model contains seven interrelated components, among which: target, conceptual, informative, technological, diagnostic and resulting, as well as subjects of its implementation. The implementation of the model will facilitate the provision of support for the management of educational activities in PEI using Google cloud services, namely in: the implementation of management functions of planning, organization, control, regulation; synchronous and asynchronous communication between subjects of educational activity of PEI; providing feedback to stakeholders; the formation of a bank of electronic resources, documents and methodological materials, the implementation of electronic document management; methodical work and professional self-development; creation of a positive image of the PEI.
 
Publisher Миколаївський національний університет імені В.О.Сухомлинського
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711689/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B4%D0%B0%D0%BD%20%D0%92.%D0%9E.%2C%20%D0%9D%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%AE.%D0%93.%20%28%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%97%D0%B2%29.pdf
- Богдан, В.О. and Носенко, Ю.Г. (2018) The model of using cloud services Google in educational activities management of the pre-school education institution Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки, 2 (61). pp. 29-35. ISSN 2518-7813