Запис Детальніше

Культурологічний підхід в організації освітнього процесу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711744/
http://pptp.kubg.edu.ua/numbers/41-arkhiv-nomeriv-2015-roku/130-1-2-2015-roku.html?showall=&start=1
 
Title Культурологічний підхід в організації освітнього процесу
Сulturological approach to the organization of the educational process
 
Creator Sysoieva, Svetlana
Halytska, M.M.
 
Subject 001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work
001.8 Methodology
37.09 Organization of instruction
 
Description У статті розкрито зміст та значення культурології освіти як складової освітології та навчальної дисципліни, що входить до складу міждисциплінарної магістерської програми «Освітологія». Осмислення проблем освіти у широкому соціально-культурному контексті є одним із найважливіших завдань сьогодення. Розв’язання цього завдання вимагає звернення до фундаментальних витоків освіти, розгляду освіти як частини культури, культуротворчого процесу людства. Саме таке бачення освіти лежить в основі наукового напряму інтегрованого пізнання освіти – освітології та її складової – культурології освіти. У статті проаналізовано взаємозв’язок понять «культура» та «освіта», принципи та підходи, що лежать в основі культурології освіти. Вказано, що метою навчальної дисципліни «Культурологія освіти» є формування знань про культурно-історичні, соціокультурні, культурно-психологічні умови розвитку освіти; створення умов для осмислення сучасної освіти як соціокультурної технології; дослідження функцій освіти з відтворення історичної культури суспільства, культурної традиції та підготовки магістрантів до участі в реалізації програм подальшого соціокультурного розвитку, до інноваційної діяльності. Зроблено висновок, що в останні роки культурологічні проблеми розвитку освіти в Україні набувають все більшого поширення і знаходять своє відображення у педагогічній науці та практиці. Культурологія освіти, як складова освітології, сприяє створенню такого освітнього простору, де найбільш повно взаємодіють різні культури, формується толерантність і повага до Іншого та культури Іншого, відбувається усвідомлення, що глобальна культура складається з різних культур, множинність яких і створює її унікальне забарвлення й забезпечує здатність до саморозвитку як її цілісності,так і кожної її складової.
The article deals with the content and value сultural of education as a part of osvitology and discipline,
which is part of an interdisciplinary master’s program «Osvitology»; analysis the relationship of the concepts of
«culture» and «education», principles and practices underlying the Culturology of Education.
 
Publisher ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711744/1/Sysoieva_OSV_Pp.pdf
- Sysoieva, Svetlana (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) and Halytska, M.M. (2015) Сulturological approach to the organization of the educational process Педагогічний процес: теорія і практика, 1-2 (46-47). pp. 18-22. ISSN 2078-1687