Культурологічний підхід в організації освітнього процесу
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711744/
http://pptp.kubg.edu.ua/numbers/41-arkhiv-nomeriv-2015-roku/130-1-2-2015-roku.html?showall=&start=1 |
|
Title |
Культурологічний підхід в організації освітнього процесу
Сulturological approach to the organization of the educational process |
|
Creator |
Sysoieva, Svetlana
Halytska, M.M. |
|
Subject |
001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work
001.8 Methodology 37.09 Organization of instruction |
|
Description |
У статті розкрито зміст та значення культурології освіти як складової освітології та навчальної дисципліни, що входить до складу міждисциплінарної магістерської програми «Освітологія». Осмислення проблем освіти у широкому соціально-культурному контексті є одним із найважливіших завдань сьогодення. Розв’язання цього завдання вимагає звернення до фундаментальних витоків освіти, розгляду освіти як частини культури, культуротворчого процесу людства. Саме таке бачення освіти лежить в основі наукового напряму інтегрованого пізнання освіти – освітології та її складової – культурології освіти. У статті проаналізовано взаємозв’язок понять «культура» та «освіта», принципи та підходи, що лежать в основі культурології освіти. Вказано, що метою навчальної дисципліни «Культурологія освіти» є формування знань про культурно-історичні, соціокультурні, культурно-психологічні умови розвитку освіти; створення умов для осмислення сучасної освіти як соціокультурної технології; дослідження функцій освіти з відтворення історичної культури суспільства, культурної традиції та підготовки магістрантів до участі в реалізації програм подальшого соціокультурного розвитку, до інноваційної діяльності. Зроблено висновок, що в останні роки культурологічні проблеми розвитку освіти в Україні набувають все більшого поширення і знаходять своє відображення у педагогічній науці та практиці. Культурологія освіти, як складова освітології, сприяє створенню такого освітнього простору, де найбільш повно взаємодіють різні культури, формується толерантність і повага до Іншого та культури Іншого, відбувається усвідомлення, що глобальна культура складається з різних культур, множинність яких і створює її унікальне забарвлення й забезпечує здатність до саморозвитку як її цілісності,так і кожної її складової.
The article deals with the content and value сultural of education as a part of osvitology and discipline, which is part of an interdisciplinary master’s program «Osvitology»; analysis the relationship of the concepts of «culture» and «education», principles and practices underlying the Culturology of Education. |
|
Publisher |
ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711744/1/Sysoieva_OSV_Pp.pdf
- Sysoieva, Svetlana (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) and Halytska, M.M. (2015) Сulturological approach to the organization of the educational process Педагогічний процес: теорія і практика, 1-2 (46-47). pp. 18-22. ISSN 2078-1687 |
|