Запис Детальніше

Педагогічні технології навчання в умовах нової української школи: вектор розвитку

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711795/
http://uej.undip.org.ua/products/2018/article2.php
 
Title Педагогічні технології навчання в умовах нової української школи: вектор розвитку
Pedagogical technologies of training under the conditions of the new ukrainian school: vector of development
 
Creator Паламарчук, Валентина Федорівна
Барановська, Олена Володимирівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Метою статті було довести, що технологізація навчального процесу в умовах нової української школи сприятиме підвищенню його якості, глибшому використанню потенціалу закладів загальної середньої освіти, ширшому впровадженню інноваційних підходів, сучасних розвивальних засобів, методів, форм навчання у педагогічний процес. Проаналізовано предмет педагогічної технології, розглядаються сутність, види педагогічних технологій, різні аспекти впровадження технологічного підходу в закладах загальної середньої освіти в умовах профільного навчання. Доводиться важливість теорії педагогічної технології для нової української школи, необхідність пошуку раціональних шляхів навчання, розробки сучасних тенденцій, базових принципів і обґрунтування особливостей їх реалізації в умовах нової української школи.
The article is devoted to the analysis of the concept of "pedagogical technology" and its place in the conditions of the development of a new Ukrainian school. The purpose of the article was to prove that the technological development of the educational process in the senior school contributes to the improvement of its quality, the profound use of the potential of general secondary education institutions, the wide introduction of innovative approaches, modern development tools, methods, and forms of teaching in the pedagogical process. A complex of research methods was used, among them: theoretical analysis, synthesis, comparison and comparison, a modeling method. The author considers the essence and types of pedagogical technologies, various aspects of the introduction of the technological approach in institutions of general secondary education in conditions of profile education. The importance of the theory of pedagogical technology for a new Ukrainian school, the need to search for rational ways of teaching, the development of modern trends, basic principles and justification of the features of their implementation in the conditions of a new Ukrainian school is being proved.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711795/1/BOV18_UPJ.pdf
- Паламарчук, Валентина Федорівна and Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2018) Pedagogical technologies of training under the conditions of the new ukrainian school: vector of development Український педагогічний журнал, 3. pp. 60-66. ISSN 2411-1317