Методика діагностики практичного інтелекту учнівської молоді
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711828/
|
|
Title |
Методика діагностики практичного інтелекту учнівської молоді
Methodology of diagnostics of practical intelligence of youth |
|
Creator |
Тименко, Володимир Петрович
Малиношевська, Альона Василівна Мельник, Марина Юріївна Грицан, О.Г. |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У виданні подано методи діагностики практичного інтелекту учнівської молоді. Теоретичним підґрунтям обрано теорію «множинного інтелекту» Х. Гарднера і теорію «потрійного інтелекту» Р. Стернберга, концепцію інтелекту Дж. Гілфорда. Cформульовано теоретичні положення про види лідерства як виявлення практичного інтелекту особистості, взаємозв’язок емоційного, соціального і практичного інтелектів. Запропоновано методи педагогічної діагностики і психодіагностики практичного інтелекту учнівської молоді: старшокласників, учнів професійних і вищих навчальних закладів. Рекомендовано для практичних психологів, учителів технологій (трудового навчання), викладачів професійних навчальних закладів. The methodical manual provides diagnostic methods of practical intelligence. The theoretical basis for the theory of "multiple intelligence" by H. Gardner and the theory of "triple intelligence" by R. Sternberg, the concept of J. Gilford's intelligence was chosen. Theoretical position of leadership as identifying types of practical intelligence of the individual, the relationship of emotional, social and practical intelligences are developed.The methods of pedagogical diagnostics and psychodiagnostics of practical intelligence of senior pupils, students of professional and higher educational establishmentsare offered. Recommended for practical psychologists, technology teachers (labor training), teachers of vocational schools. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Contributor |
Ласкова, Анастасія Олександрівна
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711828/1/%D0%A2%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD_2017.pdf
Тименко, Володимир Петрович, Малиношевська, Альона Василівна (orcid.org/0000-0003-0472-1940 <http://orcid.org/0000-0003-0472-1940>), Мельник, Марина Юріївна (orcid.org/0000-0001-6581-5129 <http://orcid.org/0000-0001-6581-5129>) and Грицан, О.Г. (2017) Methodology of diagnostics of practical intelligence of youth Інститут обдарованої дитини НАПН України, м.Київ, Україна. |
|