Запис Детальніше

Освіта як об'єкт дослідження

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711867/
 
Title Освіта як об'єкт дослідження
Education as an object of research
 
Creator Сисоєва, С.О.
 
Subject 001.8 Methodology
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проаналізовано генезис поняття «освіта», подано основні характеристики та ознаки сучасної освіти; обґрунтовано, що сучасна система освіти є відкритою і відповідає всім вимогам синергетичної системи (відкрита, нелінійна, неврівноважена, складна); розкрито суть і методологічні концепти нового інтегрованого напряму пізнання сфери освіти – освітології.
The article deals with the genesis of the concept "education", presents the main characteristics and features of modern education; it is substantiated that the modern educational system is open and meets all the requirements of the synergetic system (open, nonlinear, unbalanced, complex); The essence and methodological concepts of the new integrated sphere of knowledge of the sphere of education - educology are revealed.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711867/1/osv-sys.pdf.pdf
- Сисоєва, С.О. (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) (2011) Education as an object of research Шлях освіти, 2 (60). pp. 5-11. ISSN 0131-6788