Освіта як об'єкт дослідження
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711867/
|
|
Title |
Освіта як об'єкт дослідження
Education as an object of research |
|
Creator |
Сисоєва, С.О.
|
|
Subject |
001.8 Methodology
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті проаналізовано генезис поняття «освіта», подано основні характеристики та ознаки сучасної освіти; обґрунтовано, що сучасна система освіти є відкритою і відповідає всім вимогам синергетичної системи (відкрита, нелінійна, неврівноважена, складна); розкрито суть і методологічні концепти нового інтегрованого напряму пізнання сфери освіти – освітології.
The article deals with the genesis of the concept "education", presents the main characteristics and features of modern education; it is substantiated that the modern educational system is open and meets all the requirements of the synergetic system (open, nonlinear, unbalanced, complex); The essence and methodological concepts of the new integrated sphere of knowledge of the sphere of education - educology are revealed. |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711867/1/osv-sys.pdf.pdf
- Сисоєва, С.О. (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) (2011) Education as an object of research Шлях освіти, 2 (60). pp. 5-11. ISSN 0131-6788 |
|