Інформаційні технології у неперервній професійній освіті: психолого-педагогічний аспект
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711870/
http://pptp.kubg.edu.ua/numbers/21-arkhiv-nomeriv-2007-roku/46-4-2007-roku.html |
|
Title |
Інформаційні технології у неперервній професійній освіті: психолого-педагогічний аспект
Information technologies in continuing professional education: psychological and pedagogical aspect |
|
Creator |
Сисоєва, С.О.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
374 Education and training out of school. Further education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглядаються психолого-педагогічні аспекти використання сучасних інформаційних технологій у неперервній професійній освіті; аналізуються можливості використання дистанційної форми навчання, Інтернет-технологій у професійній освіті і освіті дорослих; розглянуто класифікацію і можливості використання електронних навчальних засобів; основні напрями використання сучасних інформаційних технологій в освіті дорослих.
The article deals with the psychological and pedagogical aspects of the use of modern information technologies in continuous vocational education; the possibilities of using distance learning forms, Internet technologies in vocational education and adult education are analyzed; the classification and possibilities of use of electronic teaching aids are considered; the main directions of using modern information technologies in adult education. |
|
Publisher |
ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»
|
|
Date |
2007
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711870/1/S_Sysoyeva_PPTP_4_7_GI%281%29.pdf
- Сисоєва, С.О. (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) (2007) Information technologies in continuing professional education: psychological and pedagogical aspect Педагогічний процес: теорія і практика, 4. pp. 100-107. ISSN 2078-1687 |
|