Рефлексивні основи соціально-психологічного супроводу модернізаційних процесів в освіті
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711898/
|
|
Title |
Рефлексивні основи соціально-психологічного супроводу модернізаційних процесів в освіті
Social and Psychological Support of Modern Processes in Education: reflection elements |
|
Creator |
Хоріна, Олена Іванівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
303 Methods of the social sciences |
|
Description |
У методичних рекомендаціях розкривається зміст і сутніть рефлексивних основ соціально-психологічного супроводу модернізаційних процесів в освіті. В основу реко-мендацій покладено доробок фахівців у галузі соціальної психології, апробований під час роботи з керівниками й педагогами закладів загальної середньої освіти, що брали участь у всеукраїнському експерименті за темою «Формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій». Викладений матеріал висвітлено з позиції рефлексивного під-ходу, зокрема теорії групової рефлексії. Показано сутність конфліктності, яка виникає в процесі творчої діяльності, її вияви в групових процесах та рефлексивний механізм її опанування. Основний акцент зроблено на актуальних процесах співпраці: взаєморозу-міння, взаємного погодження інтересів та взаємодії на етапі прийняття рішень, створення стратегій і реалізації плану досягнення бажаного результату. Рефлексивні підходи до супроводу можуть бути застосовані освітянами й управлінцями для досягнення поро¬зуміня щодо неоднозначних питань, продуктивного діалогу з представниками місцевих громад, інших інституцій з приводу отримання додаткового фінансування, іншої допомо-ги та підтримки освітнього закладу. Для керівників освітніх закладів, педагогів, психологів, представників професій-них і місцевих спільнот, соціальних працівників і громадських активістів, усіх, хто заці-кавлений в успішному впровадженні реформ у галузі освіти. The methodological recommendations presents the meaning and essence of the social and psychological support of modern education processes. There are cases with the leaders and teachers of ukrainian schools, who participated in experiment "Formation of positive public opinion regarding educational innovations". The presented material is based on the theory of group reflection. The essence of the conflict, which arises in the process of creativity, its appearance in group processes and the reflexive mechanisms of its solution, are shown. The main focus is on the actual processes of cooperation: mutual understanding, mutual agreement of interests and interaction at the stage of decision-making, the creation of strategies and implementation of the plan to achieve the desired result. Reflections procedures can be used by educators and managers to achieve understanding of ambiguous issues, dialogue with communities leaders and other institutions for additional funding, other assistance and support for an educational institution. For school directors, teachers, psychologists, professional and local communities leaders and activists, all citizens who are interested in the successful implementation of educational reforms. |
|
Publisher |
ТОВ "Імекс-ЛТД"
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711898/1/KhorinaMetRek2018_%D0%BE%D0%BA.pdf
- Хоріна, Олена Іванівна (orcid.org/0000-0002-5412-6771 <http://orcid.org/0000-0002-5412-6771>) (2018) Social and Psychological Support of Modern Processes in Education: reflection elements [Teaching Resource] |
|