Вступ до освітології
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711947/
|
|
Title |
Вступ до освітології
Introduction to educology |
|
Creator |
Сисоєва, С.О.
Огнев’юк, В. |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У навчальному посібнику «Вступ до освітології» розкрито мету, завдання, основні напрями розвитку та значення освітології як наукового напряму інтегрованого дослідження сфери освіти. Навчальний посібник складається зі вступу, двох розділів, списку використаних джерел. У першому розділі розглядаються витоки освітології; сучасна сфера освіти як об’єкт наукового дослідження; охарактеризовано складові освітологічної підготовки. У другому розділі проаналізовано освіту як соціальний інститут та специфічний сегмент правового та економічного простору; розкрито основні детермінанти конкурентоспроможності та джерела розвитку освітніх систем. Унікальність цього навчального посібника полягає у тому, що він не має авторів, над ним працювали упорядники, які намагалися відібрати з праць науковців і практиків освіти навчальні матеріали, що найбільш повно розкривають сутність і зміст міждисциплінарного напряму «освітологія». Видання підготовлене за результатами досліджень науково-дослідної лабораторії освітології Київського університету імені Бориса Грінченка та адресовано керівникам освітніх установ усіх рівнів і типів, викладачам вищих навчальних закладів, студентам, магістрантам, аспірантам, слухачам закладів післядипломної освіти, науковцям, усім, хто цікавиться проблемами розвитку сучасної освіти.
In the textbook "Introduction to Educology" the goal, objectives, main directions of development and importance of education as a scientific direction of the integrated study of the sphere of education are revealed. The tutorial consists of an introduction, two sections, a list of sources used. The first chapter deals with the origins of education; the modern sphere of education as an object of scientific research; the components of educational education are described. The second section analyzes education as a social institution and a specific segment of the legal and economic space; The main determinants of competitiveness and sources of development of educational systems are revealed. The uniqueness of this textbook is that it has no authors, it was written by the compilers who tried to exclude from the works of scientists and practitioners of education educational materials that most fully reveal the essence and content of the interdisciplinary direction of "educology". The publication is prepared on the basis of research results of the research laboratory of education at Borys Grinchenko University of Kyiv and addressed to the heads of educational institutions of all levels and types, to teachers of higher educational establishments, to students, undergraduates, graduate students, students of institutions of postgraduate education, to scientists, to everyone who is interested in the problems of development of modern education. |
|
Publisher |
ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711947/1/Sysoieva_Ogneviuk_Osvitilogia2017.pdf
Сисоєва, С.О. (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) and Огнев’юк, В. (orcid.org/0000-0002-8671-3348 <http://orcid.org/0000-0002-8671-3348>) (2017) Introduction to educology ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», м. Київ, Україна. ISBN 978-966-2748-97-0 |
|