Сучасні підходи до освітніх послуг, виховання та розвитку учнів у середній освіті
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711991/
|
|
Title |
Сучасні підходи до освітніх послуг, виховання та розвитку учнів у середній освіті
Modern approaches to educational services, education and development of secondary school pupils Современные подходы к образовательным услугам, воспитанию и развитию учащихся в системе среднего образования |
|
Creator |
Федорова, Н.Ф.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Автор тезисно розкриває сучасні підходи до навчання учнів в закладах загальної середньої освіти. Увагу звернено на традиційні (цілісність, фундаментальність, системність, гуманітаризацію та гуманізацію тощо) та нетрадиційні технології (інформаційні технології, що швидко поширилися в світі, зокрема мультимедіа, Інтернет).
The author briefly reveals the modern approaches to the education of secondary school pupils. She focuses the attention on the traditional and non-traditional technologies. Traditional ones are considered as integrity, fundamentality, consistency, humanitarization and humanization etc., and non-traditional ones are information technologies, which quickly wide-spreading over the world (multimedia, Internet). The educational system is designed to fulfill the needs of society with subsystems that carry out the task of teaching, educating and developing a person. The main task of education is to provide the subjects of the educational process with fundamental knowledge of the fundamentals of science and their preparation for life in society. A high school should prepare a highly professional specialist for professional activities. Successful implementation of the tasks set before by any educational institution provides a high level of educational process, high professionalism of pedagogical staff of any level. Theories that deny the relations between education and social transformations ignore the subjective experience of a person, in particular his ability to development/self-development and change the environment through influence on it, involve the transition to change. It should be noted that competence is ideal, normative and objective, which simulates the properties that need to be formed in the individual or describes their semantic content; and competency characterizes the real qualities that belong to the individual, are objective in nature, can occur with it transformation, and are emotional by their nature. Автор тезисно раскрывает подходы к обучению учащихся средней школы. Обращает внимание читателя на традиционные и нетрадиционные технологии. К традиционным технологиям относится: целостность, фундаментальность, системность, гуманизация и гуманитаризация и др., а к нетрадиционным – информационные технологии, которые быстро передают и распространяют по всей планете Земля (мультимедиа, Интернет). |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711991/1/10.pdf
- Федорова, Н.Ф. (orcid.org/0000-0003-4382-4686 <http://orcid.org/0000-0003-4382-4686>) (2018) Modern approaches to educational services, education and development of secondary school pupils Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи, 1 (20). pp. 69-73. ISSN 2413-4139 |
|