Запис Детальніше

Інновації у впровадженні ІКТ у навчальних закладах Великої Британії

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712006/
 
Title Інновації у впровадженні ІКТ у навчальних закладах Великої Британії
Innovations in Implementation of ICT in Educational Institutions of Great Britain
Инновации касательно внедрения ИКТ в учебных заведениях Великобритании
 
Creator Зубченко, Олена Сергіївна
Федорова, Н.Ф.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description У статті розкрито важливість формування ІКТ-середовища в освітніх закладах Великої Британії. Основними інноваційними ІКТ є комп’ютерні ігри, технології Web 2.0. Їх використання забезпечує навчання за допомогою соціальної взаємодії та спілкування в мережі. Поширеною технологією є віртуальне навчальне середовище, в якому навчальні курси створюються і використовуються в режимі онлайн. Проаналізовано можливості впровадження комп’ютерних ігор у навчальний процес, розглянуто їх технологічний та змістовий аспекти, на прикладі Великої Британії. Окреслено позитивні та негативні сторони цього процесу, а також основні способи використання комп’ютерних ігор у школі.
The article reveals the importance of ICT environment formation in the educational institutions of UK. The main innovative ICTs are computer games, and Web 2.0 technologies. According to leading British scientists, online ICT applications based on WEB 2.0 (blogs, electronic libraries, wikis, etc.), virtual educational environments, and educational computer games are the promising innovative ICTs for the education that assist in the teaching of gifted students. With their use, training through social interaction and communication in network becomes possible. In addition, the technology of virtual learning is a fairly common technology, where training courses are developed and carried out online. The author has analysed the possibilities for bringing computer games into the educational process and, having examined their technological and content aspects, gave examples of the positive and negative aspects of this process in the UK, as well as the main ways of using computer games at school. With the application of Web 2.0 technology in education, the students can be involved in learning process in different ways: through search and acquaintance – search engines (Google, Rambler), which combine materials and facilitate increased files, programs exchange; through research and study – search engines allow Internet users to find information, download their own data, share search results, and etc.; through improvement of knowledge – downloading to the network and from the network – not simple exchange of specific files, but joint editing or joint formation of knowledge, that is, systematized encyclopaedias of shared knowledge; and through information exchange – users place on the net, download and edit personal information, images and files, create e-diaries, and etc.
В статье раскрыта важность формирования ИКТ-среды в образовательных учреждениях Великобритании. Популярными являются компьютерные игры, технологии Web 2.0. Их использование обеспечивает обучение благодаря социальному взаимодействию. Распространенной технологией является виртуальная учебная среда, в которой учебные курсы создают и используют в режиме онлайн. Проанализированы возможности внедрения компьютерных игр в учебный процесс, рассмотрен их технологический и содержательный аспекты на примере Великобритании. Определены положительные и отрицательные аспекты этого процесса, а также основные способы использования компьютерных игр в школе.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712006/1/12.pdf
- Зубченко, Олена Сергіївна and Федорова, Н.Ф. (orcid.org/0000-0003-4382-4686 <http://orcid.org/0000-0003-4382-4686>) (2018) Innovations in Implementation of ICT in Educational Institutions of Great Britain Education and Development of Gifted Personality, 1 (68). pp. 62-74. ISSN 2309 ‑3935