Запис Детальніше

Часова перспектива − умова розвитку функції прогнозу в старшому підлітковому віці

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712011/
 
Title Часова перспектива − умова розвитку функції прогнозу в старшому підлітковому віці
Временная перспектива – условие развития функции прогноза в старшем подрастковом возрасте
Time perspective as a condition for prediction function development in late adolescence
 
Creator Рябовол, Т.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті представлено результати емпіричного дослідження впливу часової перспективи випускників сучасної школи на їхню здатність прогнозувати власне життя. Виявлено особливості часової перспективи та здатності до прогнозування притаманні сучасним старшокласникам. Експериментально підтверджено існування зв’язку прогностичної функції та часової перспективи у молодих людей. Розлянуто вплив часової перспективи на розвиток здатності прогнозувати, планувати та конструювати своє життя. Виявлено різницю цього зв’язку у старшому підлітковому та молодшому юнацькому віці. Дослідженням підтверджено, що відсутність або слабкість цих умінь викликають складні переживання для несформованої особистості в ситуації кардинального вибору. З допомогою експерименту виявлено якісні характеристики сприймання та осмислення минулого і теперішнього та очікувань від майбутнього. В дослідженні було використано нову методику «Листок самоаналізу», розроблену Т. Рябовол, Л. Скабою. Вона може бути використана як опитувальник і як психокорекційний інструмент.
В статье представлены результаты эмпирического исследования влияния временной перспективы у выпускников современной школы на их умение прогнозировать собственную жизнь. Выявлены особенности временной перспективы и умения прогнозировать присущи современным старшеклассникам. Экспериментально подтверждено существование связи прогностической функции и временной перспективы у молодых людей. Рассмотрено влияние временной перспективы на развитие умения прогнозировать, планировать и конструировать свою жизнь. Выявлены различия этой связи в старшем подростковом и младшем юношеском возрасте. Исследованием подтверждено, что отсутствие или слабость этих умений вызывают сложные переживания для несформированной личности в ситуации кардинального выбора. С помощью эксперимента исследованы качественные характеристики восприятия и осмысления прошлого и настоящего и ожиданий от будущего. В исследовании была использована новая методика «Листок самоанализа», разработанная Т. Рябовол, Л. Скабой, которая может быть использована как опросник и как психокоррекционный инструмент.
The article presents the empirical study of school graduates’ time perspective and its influence on their ability to predict their own lives. The features of modern high school students’ time perspective and their ability to predict has been researches. The experiment has confirmed existence of links between adolescents’ prognostic function and their time perspective. The time perspective influence on development of the prognostic ability, planning and their lives constructing has been examined. Such links are different at early and late adolescents. The research confirms that absence or weakness of these abilities causes complicated experiences for an unformed person in a situation of cardinal choices. The experiment has revealed adolescents’ qualitative characteristics of perception and comprehension of the past and present and expectations for the future. The study used a new technique called “Sheet of self-analysis”, developed by T. Ryabovol, L. Skyba. It can be used as a questionnaire and as a psychological corrective tool.
 
Publisher Вид-во ЖДУ ім. І. Франка
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712011/1/ryabovol.docx.pdf
- Рябовол, Т.А. (2018) Time perspective as a condition for prediction function development in late adolescence Актуальні проблеми психології. Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, 17 (11). pp. 182-199. ISSN 2072-4772