Освіта як об'єкт дослідження
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712084/
|
|
Title |
Освіта як об'єкт дослідження
Education as an object of research Oswiata jako obiekt badań |
|
Creator |
Sysoieva, Svetlana
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті проаналізовано генезис поняття «освіта», основні характеристики й ознаки сучасної освіти; показано, що сучасна система освіти є відкритою і задовольняє всім вимогам синергетичної системи (відкрита, нелінійна, неврівноважена, складна); розкрито сутність й методологічні концепти нового інтегрованого напряму пізнання сфери освіти - освітології.
The article analyzes the genesis of the concept of "education", the main characteristics and features of modern education; It is shown that the modern educational system is open and satisfies all the requirements of the synergetic system (open, nonlinear, unbalanced, complex); The essence and methodological concepts of the new integrated sphere of knowledge of the sphere of education - educology are revealed. |
|
Publisher |
ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712084/1/Sysojewa%281%29.pdf
- Sysoieva, Svetlana (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) (2011) Education as an object of research Цілісне уявлення про освіту - на зустріч з освітологією. pp. 67-85. |
|