Запис Детальніше

Роль громади у здійсненні соціально-педагогічного супроводу дітей із сімей вимушених переселенців

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712115/
 
Title Роль громади у здійсненні соціально-педагогічного супроводу дітей із сімей вимушених переселенців
The role of the community in the implementation of socio-pedagogical support for children from families of internally displaced persons
 
Creator Жданович, Юлія Миколаївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
 
Description У статті розкрито важливість громади для інтеграції вимушених переселенців у новому поселенні, а також роль громади у здійсненні соціально-педагогічного супроводу дітей із сімей вимушених переселенців. Визначено значення стереотипів, соціальних настроїв та соціальних очікувань представників приймаючої громади щодо вимушених переселенців, а також позиції самих переселенців для процесу інтеграції у приймаючу громаду.
The article reveals the importance of the community for the integration of forced migrants in a new settlement, as well as the role of the community in the implementation of socio-pedagogical support for children from families of internally displaced persons. The values of stereotypes, social attitudes and social expectations of the host community regarding forced migrants, as well as the positions of the migrants themselves for the process of integration into the host community are determined.
 
Publisher НАІР
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712115/1/02_18_%D0%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87_%D0%A0%D0%BE%D0%BB%D1%8C%20%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D0%B8%20%D1%83%20%D0%B7%D0%B4%D1%96%D0%B9%D1%81%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%96%20%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%83%20%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9%20%D1%96%D0%B7%20%D1%81%D1%96%D0%BC%D0%B5%D0%B9%20%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B2.pdf
- Жданович, Юлія Миколаївна (orcid.org/0000-0003-1677-189X <http://orcid.org/0000-0003-1677-189X>) (2018) The role of the community in the implementation of socio-pedagogical support for children from families of internally displaced persons In: Особистість у просторі виховних інновацій: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. Ін-ту проблем виховання НАПН України за 2018 рік НАІР, м. Івано-Франківськ, Україна, pp. 117-122. ISBN 978-966-2716-99-3