Диференційований підхід до навчання російських та єврейських дітей в технологічних умовах незалежної України (1991-2010)
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712121/
|
|
Title |
Диференційований підхід до навчання російських та єврейських дітей в технологічних умовах незалежної України (1991-2010)
Дифференцированный подход к обучению российских и еврейских детей в технологических условиях независимой Украины (1991-2010) Differentiated approach to the education of Russian and Jewish children in the technological conditions of independent Ukraine (1991-2010) |
|
Creator |
Шевченко, Світлана Миколаївна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore |
|
Description |
У статті встановлено, що в організації навчального процесу шкіл національних меншин весь зміст був спрямований на вивчення рідної мови та культури, збереження й охорона святинь свого народу, пам’ятників історії тощо. Показано, що освіта досліджуваних шкіл у 1991–2010 рр. декларувалася на рівності здобуття знань, умінь і навичок, гарантуванні вільного розвитку національних мов, забезпеченні потреб етнічних меншин навчальною літературою та створення можливості вивчення мов національних меншин як окрему дисципліну за допомогою інформаційних технологій.
В статье установлено, что в организации учебного процесса школ национальных меньшинств все содержание было направлено на изучение родного языка и культуры, сохранения и охрана святынь своего народа, памятников истории и тому подобное. Показано, что образование исследуемых школ в 1991-2010 гг. декларировалась на равенстве получения знаний, умений и навыков, обеспечении свободного развития национальных языков, обеспечении потребностей этнических меньшинств учебной литературой и создание возможности изучения языков национальных меньшинств как отдельную дисциплину с помощью информационных технологий. The article establishes that in organizing the educational process of schools of national minorities, all the content was aimed at studying the native language and culture, preserving and protecting the shrines of their people, historical monuments and the like. It is shown that the education of the studied schools in 1991-2010. It was declared on the equality of obtaining knowledge and skills, ensuring the free development of national languages, ensuring the needs of ethnic minorities with educational literature and creating the opportunity to study the languages of national minorities as a separate discipline using information technologies. |
|
Publisher |
УкрІНТЕІ
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712121/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%20%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB%D0%B8%20XVI%D0%86%20%D0%BC%D1%96%D0%B6%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BD%D0%B0%D1%83-127-132.pdf
- Шевченко, Світлана Миколаївна (2018) Differentiated approach to the education of Russian and Jewish children in the technological conditions of independent Ukraine (1991-2010) Побудова інформаційного суспільства: ресурси і технології : матеріали XVIІ міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 27 вересня 2018 р.. |
|