Запис Детальніше

Навчально-методичний ресурс фольклористичної підготовки майбутніх філологів: сучасний контекст

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712144/
 
Title Навчально-методичний ресурс фольклористичної підготовки майбутніх філологів: сучасний контекст
Educational and methodical resource of preparation of specialist in folklore of future philologists: modern context
 
Creator Вовк, М.П.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
378 Higher education. Universities. Academic study
39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description У статті проаналізовано сучасний стан навчально-методичного забезпечення фольклористичної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури. Визначено інноваційну спрямованість навчально-методичного ресурсу з фольклористики у контексті провідних тенденцій вивчення фольклорного досвіду у європейській освітній практиці. З’ясовано, що у монографічних дослідженнях, довідникових фольклористичних працях, підручниках і посібниках з теорії, історії, жанрології, персонології фольклористики викладачі і науковці аналізують фольклор у контексті культурної антропології, комунікативних практик, що пов’язано з проблемами символу, естетики фольклорного слова, мовної картини світу, екологічної етики, гендерних проблем.
In the article is analysed the modern state of the educational and methodical providing of preparation of specialist in folk-lore of future teachers of Ukrainian and literature. Certainly innovative orientation of educational and methodical resource from a specialist in folklore in the context of leading tendencies of study of folklore experience in European educational practice.
The analysis of modern educational and methodical providing which provide teaching and study of disciplines of direction of specialist in folk-lore is carried out, to define them innovative orientation in the context of the leading going near the study of folklore experience in European educational practice. It is found out, that in monographic researches, labours of specialist in folk-lore of reference book, textbooks and manuals, on a theory, history, zhanrologii, teachers and research workers analyse personologii specialists in folklore folklore in the context of cultural anthropology, communicative practices, that it is related to the problems of character, aesthetics of folklore word, linguistic picture of the world, ecological ethics, gendernikh problems. The prospect of subsequent scientific searches is a study scientifically pedagogical to experience of teachers of universities in the context of modern methodological approaches: context, functional, anthropological, communicative.
 
Publisher КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712144/1/%D0%92%D0%BE%D0%B2%D0%BA%20%D0%A5%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%BD%202016.pdf
- Вовк, М.П. (2016) Educational and methodical resource of preparation of specialist in folklore of future philologists: modern context Педагогічний альманах, 30. pp. 63-69.