Реалізація принципів педагогіки партнерства в умовах упровадження концепції «Нова українська школа»
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712150/
|
|
Title |
Реалізація принципів педагогіки партнерства в умовах упровадження концепції «Нова українська школа»
Realization of principles of pedagogy of partnership in the conditions of implementation of the concept "New ukrainian school" |
|
Creator |
Кравчинська, Т.С.
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Визначено основні ідеї, принципи та сутність педагогіки партнерства в умовах упровадження Концепції «Нова українська школа». Розкрито засади соціального партнерства, як одного із принципів педагогіки партнерства. Розглянуто більш детально праці дослідників, розвідки яких були пов’язані з ідеями свободи й співпраці у навчанні та вихованні на засадах гуманізму та творчого підходу до розвитку особистості.
The basic ideas, principles and essence of partnership pedagogy in the context of implementation of the Concept "New Ukrainian School" are determined. The principles of social partnership as one of the principles of partnership pedagogy are revealed. The details of the work of researchers, whose intelligence was linked to the ideas of freedom and cooperation in education and education on the basis of humanism and creative approach to the development of personality, was considered in more detail. |
|
Publisher |
Вид-во Ін-ту обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712150/1/_4.3_%D0%9A%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf
- Кравчинська, Т.С. (2018) Realization of principles of pedagogy of partnership in the conditions of implementation of the concept "New ukrainian school" Відкрита освіта: інноваційні технології та менеджмент. pp. 265-276. |
|