Запис Детальніше

Реалізація принципів педагогіки партнерства в умовах упровадження концепції «Нова українська школа»

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712150/
 
Title Реалізація принципів педагогіки партнерства в умовах упровадження концепції «Нова українська школа»
Realization of principles of pedagogy of partnership in the conditions of implementation of the concept "New ukrainian school"
 
Creator Кравчинська, Т.С.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Визначено основні ідеї, принципи та сутність педагогіки партнерства в умовах упровадження Концепції «Нова українська школа». Розкрито засади соціального партнерства, як одного із принципів педагогіки партнерства. Розглянуто більш детально праці дослідників, розвідки яких були пов’язані з ідеями свободи й співпраці у навчанні та вихованні на засадах гуманізму та творчого підходу до розвитку особистості.
The basic ideas, principles and essence of partnership pedagogy in the context of implementation of the Concept "New Ukrainian School" are determined. The principles of social partnership as one of the principles of partnership pedagogy are revealed. The details of the work of researchers, whose intelligence was linked to the ideas of freedom and cooperation in education and education on the basis of humanism and creative approach to the development of personality, was considered in more detail.
 
Publisher Вид-во Ін-ту обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712150/1/_4.3_%D0%9A%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf
- Кравчинська, Т.С. (2018) Realization of principles of pedagogy of partnership in the conditions of implementation of the concept "New ukrainian school" Відкрита освіта: інноваційні технології та менеджмент. pp. 265-276.