Запис Детальніше

Формування інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників на основі технологій електронних соціальних мереж

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712171/
 
Title Формування інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників на основі технологій електронних соціальних мереж
Formation of informational and educational environment for senior students' learning on the basis of electronic social networks technologies
 
Creator Биков, В.Ю.
Пінчук, О.П.
Литвинова, С.Г.
Буров, О.Ю.
Богачков, Ю.М.
Гриб'юк, О.О.
Соколюк, О.М.
Слободяник, О.В.
Коневщинська, О.Е.
Ухань, П.С.
Дементієвська, Н.П.
Яськова, Н.В.
 
Subject 004.738 Network interconnection. Internetworking
316 Соціологія
373 Kinds of school providing general education
 
Description Монографію присвячено актуальній темі використання інформаційно-комунікаційних технологій та електронних соціальних мереж у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи. У виданні представлено результати науково-дослідної роботи колективу авторів щодо вирішення сучасних психолого-педагогічних проблем проектування інформаційно-освітнього середовища (ІОС) навчання, різні моделі використання електронних соціальних мереж у навчання старшокласників, розвитку окремих елементів комп’ютерно орієнтованих методичних систем, оцінювання результатів освітнього процесу у відкритому ІОС навчання учнів та надважливого питання безпеки користувачів в Інтернет, формування і розвиток інформаційно-комунікаційних компетентностей всіх учасників навчальновиховного процесу. Понятійно-термінологічний апарат дослідження відображено у глосарії «Електронні соціальні мережі як інструменти сучасного навчального середовища», розміщеному в Електронній бібліотеці НАПН України за посиланням http://lib.iitta.gov.ua/709751/
Для науковців, викладачів ВНЗ, магістрантів та студентів педагогічних університетів, учителів загальноосвітньої школи, слухачів системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів та всіх, хто цікавиться проблемами застосування мережних технологій в освіті.
The monograph is devoted to the actual topic of use of information and communication technologies and electronic social networks in the educational process of the secondary school.
The results of scientific and research work of the team of authors on solving the current psychological and pedagogical problems of designing the information and educational environment (IEI) learning; different models of use of electronic social networks in senior students' education, the development of individual elements of computer-oriented methodological systems, educational process results evaluation in the open IEI of students' training and the critical question of users’ safety on the Internet, formation and development of information and communication competencies of all participants of the educational process are presented in the publication.
Conceptual and terminological apparatus of the research is reflected in the glossary "Electronic social networks as tools of modern learning environment", located in the Electronic Library of NAES Ukraine under the link http://lib.iitta.gov.ua/709751/
For scientists, professors, Master's Degree students and students of pedagogical universities, teachers of secondary schools, students of the teachers training system and for everyone interested in the problems of using network technologies in education.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2018
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712171/1/%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%20end.pdf
- Биков, В.Ю., Пінчук, О.П., Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>), Буров, О.Ю., Богачков, Ю.М., Гриб'юк, О.О., Соколюк, О.М., Слободяник, О.В., Коневщинська, О.Е., Ухань, П.С., Дементієвська, Н.П. and Яськова, Н.В. (2018) Formation of informational and educational environment for senior students' learning on the basis of electronic social networks technologies Project Report. Педагогічна думка, м. Київ, Україна.