Запис Детальніше

Дослідження мотивації навчання в парадигмі когнітивної психології

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712197/
 
Title Дослідження мотивації навчання в парадигмі когнітивної психології
Studying the motivation of teaching in the paradigm of cognitive psychology
 
Creator Чекстере, Оксана Юріївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
314/316 Society
 
Description Стаття присвячена актуальній на сьогоднішній день проблемі виховання в учнів позитивної мотивації до навчання. У статті наведено аналіз поглядів дослідників на проблему виникнення мотивації через призму когнітивної психології. Аналізуючи різні підходи до дослідження мотиваційної сфери, автор окреслює два основні шляхи дослідження виникнення мотивації: 1) вплив когнітивних процесів на виникнення мотивації і 2) вплив афективних процесів на виникнення мотивації. Докладно розглядаються теоретичні і емпіричним дослідження. Підкреслюється важливість вивчення механізмів і способів створення мотиваційного компонента діяльності через єдність когнітивних і афективних процесів.
The article is dedicated to the actual problem of bringing up the positive motivation for studying in students. The article analyzes the views of researchers on the problem of the emergence of motivation through the prism of cognitive psychology. Analyzing different approaches to the research of motivation field, author outlines two main ways of the research of the emergence of motivation: 1) Influence of cognitive processes on the emergence of motivation; 2) Influence of affective processes on the emergence of motivation. Detailed consideration is given to theoretical and empirical research. It is emphasized the importance of studying the mechanisms and ways of creating a motivational component of activity through the unity of cognitive and affective processes.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712197/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%94%D0%9E%D0%A1%D0%9B%D0%86%D0%94%D0%96%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%9C%D0%9E%D0%A2%D0%98%D0%92%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%87%20%D0%9D%D0%90%D0%92%D0%A7%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%92%20%20%D0%9F%D0%90%D0%A0%D0%90%D0%94%D0%98%D0%93%D0%9C%D0%86%20%D0%9A%D0%9E%D0%93%D0%9D%D0%86%D0%A2%D0%98%D0%92%D0%9D%D0%9E%D0%87%20%D0%9F%D0%A1%D0%98%D0%A5%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%87.pdf
- Чекстере, Оксана Юріївна (orcid.org/0000-0003-2435-3831 <http://orcid.org/0000-0003-2435-3831>) (2018) Studying the motivation of teaching in the paradigm of cognitive psychology Педагогіка і психологія, 2 (99). pp. 66-71. ISSN 2304-0629