Запис Детальніше

Результати апробації спецкурсу «Cоціально-комунікативна компетентність вчителя» у системі післядипломної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712265/
 
Title Результати апробації спецкурсу «Cоціально-комунікативна компетентність вчителя» у системі післядипломної освіти
Results of Approbation of Special Course “Social and Communicative Competency of Teacher” in the System of Postgraduate Education
Результаты апробации спецкурса «Cоциально-коммуникативная компетентность учителя» в системе последипломного образования
 
Creator Ковальова, О.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У статті представлено результати формувального експерименту з розвитку соціально-комунікативної компетентності вчителів заклади загальної середньої освіти. Описано організаційні засади експерименту, подано дані порівняльного аналізу результатів оцінювання контрольного і констатувального зрізів за сімома психодіагностичними методиками, зокрема за допомогою авторської методики та статистичного аналізу значущості змін за t-критерієм Стьюдента. За результатами дослідження констатовано значущі відмінності між зрізами й експериментально доведено ефективність розробленого спецкурсу «Соціальнокомунікативна компетентність вчителя».
The article presents the results of the forming experiment on the development of social and communicative competence of teachers of general secondary education, describes the organizational principles of the experiment, presents the data of the comparative analysis of the results of assessing the I and II sections of the seventh psychodiagnostic methods. In particular, authorial and statistical analysis of significance of the changes according to Student's t-criterion, significant differences between the cut-offs were determined and experimentally proved the effectiveness of the special course. In the course of the program, the organizational and pedagogical conditions of implementation of alternative forms of learning were investigated: accumulation system; program of personnel development of educational institution; individual programs, etc. The program of the special course "Social and communicative competency of the teacher" developed by us was implemented in a series of modular classes conducted with an experimental group of two training units: three days during spring holidays and three days during winter holidays. According to the research plan, the control of the results of influence was carried out one month after the last occupation. After the completion of the molding experiment, a control slice of empirical data from the experimental group and the control group was performed, and the dynamics of the changes and their differences were determined.
В статье представлено результаты формировального эксперимента развития социально-коммуникативных компетентностей учителей среднего образования. Описано организационные основы эксперимента, подано результаты сравнительного анализа результатов оценивания контрольного и констатирующего экспериментов срезов за семью психодиагностическими методиками, авторской и статистического анализа значения изменений за t-критерием Стьюдента. По результатам исследования констатировали изменения между срезами и экспериментально доведена эффективность разработанного спецкурса «Социально-коммуникативная компетентность учителя».
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712265/1/10.pdf
- Ковальова, О.А. (orcid.org/0000-0002-1774-9937 <http://orcid.org/0000-0002-1774-9937>) (2018) Results of Approbation of Special Course “Social and Communicative Competency of Teacher” in the System of Postgraduate Education Education and Development of Gifted personality, 2 (69). pp. 48-54. ISSN 2309 ‑3935