Комунікативні бар'єри національної та громадянської самоідентифікації молоді у різних підсистемах соціальної взаємодії
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712299/
|
|
Title |
Комунікативні бар'єри національної та громадянської самоідентифікації молоді у різних підсистемах соціальної взаємодії
Communicative barriers of youth’s national and civic self-identification in various subsystems of social interaction |
|
Creator |
Остапенко, Ірина Віталіївна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
Стаття присвячена аналізу результатів емпіричного дослідження комунікативних бар’єрів національної та громадянської самоідентифікації молоді, що здійснювалось за допомогою методів глибинного інтерв’ю, методики «Хто я?», методики виявлення ціннісних орієнтацій та репертуарних рангових решіток.Визначено критерії та індикатори різних типів комунікативних бар’єрів (соціальних, інформаційно-ідеологічних, індивідуально-психологічних, змістових та операціональних).Виявлено підсистеми соціальної взаємодії, в яких відбувається процес національної та громадянської самоідентифікації молоді: найближче соціальне оточення (друзі); одногрупники; родина; викладачі; друзі з інших країн; соціальні медіа (соцмережі: Facebook, Instagram, Telegram, Twitter); традиційні медіа (новини у інтернеті, телевізійні новини); культурно-мистецькі твори (актори, та персонажі кінематографу, літературних творів, музичні твори та музиканти, танцівники).Встановлено домінуючі бар`єри національної та громадянської самоідентифікації.Запропоновано технологічну схему подолання комунікативних бар’єрів національної та громадянської самоідентифікації через їх актуалізацію (технології діагностики: розпізнавання бар`єрів, визначення їх впливу на самоідентифікацію, визначення референтних груп впливу на самоідентифікацію), рефлексію (рефлексивні технології: оцінка багатоплановості проявів у підсистемах соціальної взаємодії, визначення зон комфорту/дискомфорту, оцінка адекватності власної поведінки, рефлексія можливих стратегій поведінки), трансформування в різних підсистемах соціальної взаємодії (технології перетворення: створення мотивації до трансформації власного комунікативного досвіду, оволодіння вміннями та навичками оптимізації міжособистісної взаємодії) та інтеграції досвіду (технології концептуалізації досвіду: закріплення мотивації до аутокорекції та трансформації набутого досвіду, розвиток готовності застосовувати нові знання, вміння та навички в реальній соціальній взаємодії).
The article is devoted to the analysis of the results of an empirical study of communicative barriers of national and civic self-identification of young people, carried out through the method of in-depth interviews, the "Who am I?" technique, technique for value orientations’ identification and repertoire ranked grids. Criterias and indicators of various types of communicative barriers, such as social, informational and ideological, individual psychological, content and operational ones were determined. The subsystems of social interaction in which the process of self-identification of young people is taking place: the nearest social group (friends); group members; family; teachers; friends from other countries; social media (social media: Facebook, Instagram, Telegram, Twitter); traditional media (Internet news, television news); cultural and artistic works (actors, characters of cinema, literary works, musical works and musicians, dancers). The dominant barriers of national and civic self-identification were defined. The author has proposed a technological scheme to overcome the communicative barriers of national and civic self-identification through their: actualization (diagnostic technologies: recognition of barriers, determination of their influence on self-identification, determination of reference groups of influence on self-identification), reflection (reflexivetechnologies: estimation of multiplicity of manifestations in subsystems of social interaction, determination of zones of comfort / discomfort, estimation of adequacy of own behavior, reflection of possible strategies of behavior), transformation into various subsystems of social interaction (technologies of transformation: motivation for the transformation of own communicative experience, mastering skills of optimization of interpersonal interaction) and experience integration (technologies of conceptualization of experience: consolidation of motivation to auto-correction and transformation of the acquired experience, development of readiness to apply new knowledge, skills and abilities in real social interaction). |
|
Publisher |
Золоті ворота
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712299/1/Ostapenko_s.pdf
- Остапенко, Ірина Віталіївна (orcid.org/0000-0001-6710-5964 <http://orcid.org/0000-0001-6710-5964>) (2018) Communicative barriers of youth’s national and civic self-identification in various subsystems of social interaction Наукові студії із соціальної та політичної психології, 1 (41) (44). pp. 115-125. ISSN 2309-8287 |
|