Запис Детальніше

Цінності дитини: шляхи привласнення в дошкільному віці

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712337/
http://www.appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-4/vipusk-14-2018
 
Title Цінності дитини: шляхи привласнення в дошкільному віці
Ценности ребёнка6 пути присвоения в дошкольном возрасте
The values of a child: the ways of acquiring in preschool age
 
Creator Соловйова, Людмила Іванівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Статтю присвячено аналізу проблеми привласнення дитиною старшого дошкільного віку цінностей. Розкрито психологічний зміст понять «цінність», «ціннісні орієнтації». Відзначено, що присвоєння дитиною цінностей соціуму відбувається не через пряме копіювання цінностей значимих дорослих, а в результаті їх внутрішньої трансформації з урахуванням індивідуальних потреб, інтересів, провідних мотивів дошкільника, особистого досвіду його переживань, успіхів та невдач діяльності. Дієвість ціннісних орієнтацій як регуляторів дитячої поведінки визначається рівнем розвитку провідних особистісних новоутворень старшого дошкільника, їх впливу на гармонізацію структурних компонентів цінностей. Підкреслено, що головний шлях привласнення цінностей проходить через включення дитини у активну взаємодію з оточуючим світом у процесі ігрової, предметно-практичної, пізнавальної діяльності; надання можливості вибору, проявів ініціативи, творчості.
Статья посвящена анализу проблемы присвоения ребенком старшего дошкольного возраста ценностей. Раскрыто психологическое содержание понятий «ценность», «ценностные ориентации». Отмечено, что присвоение ребенком ценностей социума происходит не через прямое копирование ценностей значимых взрослых, а в результате их внутренней трансформации с учетом индивидуальных потребностей, интересов, ведущих мотивов дошкольника, личного опыта его переживаний, успехов и неудач деятельности. Действенность ценностных ориентаций как регуляторов детского поведения определяется уровнем развития ведущих личностных новообразований старшего дошкольника, их влияния на гармонизацию структурных компонентов ценностей. Подчеркнуто, что главный путь присвоение ценностей проходит через включение ребенка в активное взаимодействие с окружающим миром в процессе игровой, предметно-практической, познавательной деятельности; предоставление возможности выбора, проявлений инициативы, творчества.
The article is devoted to the analysis of the problem of acquiring values by a child of the senior preschool age. The psychological content of the concepts of "value", "value orientations" is revealed. It is noted that the adoption of values of the society by the child is done not through the direct copying of the values of significant adults, but as a result of their internal transformation taking into account the individual needs, interests, leading motives of the preschool child, personal experience of his worries, successes and failures in the activity.
Effectiveness of value orientations as regulators of a child’s behavior is determined by the level of development of leading personal growth of a senior preschool child, their influence on the harmonization of structural components of values. It is emphasized that the main way of acquiring values is through the inclusion of the child in an active interaction with the surrounding world in the process of game, subject-practical, cognitive activity; providing the opportunity of choice, manifestations of initiative and creativity.
 
Publisher КЦ ФОП Іванової М.А.
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712337/1/%D0%A1%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B9%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%90%D0%BA%D1%82.%D0%BF%D1%80.%D0%BF%D1%81._%D0%A24.%D0%92.14_2018.pdf
- Соловйова, Людмила Іванівна (orcid.org/0000-0003-3584-9779 <http://orcid.org/0000-0003-3584-9779>) (2018) The values of a child: the ways of acquiring in preschool age Актуальні проблеми психології: зб. наук. пр. Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 14 (4). pp. 262-276. ISSN 2072-4772