Запис Детальніше

Readiness for Stage Partnership in Vocal-Ensemble Performance as a Vector in Professional Training Music Teacher

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712384/
 
Title Readiness for Stage Partnership in Vocal-Ensemble Performance as a Vector in Professional Training Music Teacher
Готовність до сценічного партнерства у вокально-ансамблевому виконавстві як вектор професійної підготовки педагогів- музикантів
Готовность к сценическому партнерству в вокально-ансамблевом исполнительстве как вектор профессиональной подготовки педагогов-музыкантов
 
Creator Komarovska, О.А.
Hanjie, Huang
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description The article presents a theoretical analysis of the phenomenon "stage partnership" in the way of its
understanding as social and artistic phenomena. The component structure of readiness for it as integral personal quality of students-musicians (axiological, cognitive-reflexive, activity-operational, motivational-volitional and communicative components) is revealed. The phenomenon of readiness is studied in the context of vocalensemble performance. The pedagogical potential of vocal-ensemble music making in a small cast of participants
(duets) is described.
The authors substantiate the methodology of forming readiness for stage partnership (a complex of forms
and methods that show their effectiveness at various stages of the educational process - motivation and informative saturation, practical-implementation, reflexive-strategic. The hierarchy of pedagogical conditions for the effective implementation of the methodology is determined. The main pedagogical condition is marked the creation of an entire musical-communicative educational environment subordinated to a complex of local microenvironments that provide the implementation of the main. The experimental data of studying readiness for stage partnership in future Music teachers is presented.
У статті подано теоретичний аналіз феномену сценічного партнерства, компонентної структури готовності до нього як інтегральної особистісної якості студентів-музикантів педагогічних університетів. Досліджуваний феномен розглядається в контексті вокально-ансамблевого виконавства. Автори обґрунтовують методику формування готовності до сценічного партнерства (комплекс форм та методів, які виявляють свою дієвість на різних етапах освітнього процесу) визначають ієрархію педагогічних умов її ефективного впровадження. Наведено експериментальні дані.
В статье представлен теоретический анализ феномена сценического партнерства, компонентной структуры готовности к нему как интегрального личностного качества
студентов-музыкантов педагогических университетов. Исследуемый феномен рассматривается в контексте вокально-ансамблевого исполнительства. Авторы обосновывают методику формирования готовности к сценическому партнерству (формы и методы, действенные на разных этапах образовательного процесса), определяют иерархию педагогических условий ее эффективного внедрения. Приведены экспериментальные данные изучения готовности к сценическому партнерству у будущих учителей музыки.
 
Publisher Shiny World Corp.
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712384/1/Komarovska%2C%20Huang%20Hanjie%2C%202018%2C%20Canada.pdf
- Komarovska, О.А. (orcid.org/0000-0002-3679-9673 <http://orcid.org/0000-0002-3679-9673>) and Hanjie, Huang (orcid.org/0000-0003-3466-1539 <http://orcid.org/0000-0003-3466-1539>) (2018) Readiness for Stage Partnership in Vocal-Ensemble Performance as a Vector in Professional Training Music Teacher Intelectual Archive, 5 (7). pp. 66-74. ISSN 1929-4700