Запис Детальніше

Ефект смислового континіуму як засіб привернення школярів до мистецтва театру

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712385/
 
Title Ефект смислового континіуму як засіб привернення школярів до мистецтва театру
Эффект смыслового континиума как способ привлечения школьников к искусству театра
The effect of the semantic continuum as a means of attracting students to the theater art
 
Creator Миропольська, Н.Є.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description У статті висвітлено варіанти методики заохочення школярів до мистецтва театру. Пропонується активне використання смислового континіуму п’єс, що завдяки відкритості незмінного протягом усього часу існування тексту, змінюється відповідно до певного соціокультурного життя людей. Стаття побудована на використанні прикладів творчості І. Кочерги та М. Куліша.
В статье освещены варианты методики приобщения школьников к искусству театра. Предлагается активное использование смыслового континиума пьес, благодаря открытости постоянного протяжении всего времени существования текста, меняется в соответствии с определенным социокультурной жизни людей. Статья построена на использовании примеров творчества И. Кочерги и Н. Кулиша.
The article describes the methods of encouraging students to theater art. The active use of the semantic continuum of plays is proposed, which, due to the openness of the unchanged throughout the time of the existence of the text, changes according to a certain socio-cultural life of the people. The article is based on the use of examples of creativity I. Kocherga and M. Kulish
 
Publisher ІПВ НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712385/1/%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%202018%20%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%20%D1%81%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20.pdf
- Миропольська, Н.Є. (2018) The effect of the semantic continuum as a means of attracting students to the theater art Мистецтво та освіта, 4 (90). pp. 31-34. (In Press)