Тренінгова програма «Організаційно-психологічні чинники розвитку організаційної культури в освітніх організаціях в умовах соціальної напруженості»: структура та зміст
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712480/
http://www.appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-1/vipusk-49-u-m-2018 |
|
Title |
Тренінгова програма «Організаційно-психологічні чинники розвитку організаційної культури в освітніх організаціях в умовах соціальної напруженості»: структура та зміст
Training program "Organizational and psychological factors in educational organization culture development in conditions of social tension": structure and content |
|
Creator |
Креденцер, О.В.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 37.09 Organization of instruction |
|
Description |
У статті представлено зміст та структуру тренінгової програми «Організаційно-психологічні чинники розвитку організаційної культури в освітніх організаціях в умовах соціальної напруженості». Розкрито її мету, завдання, основні структурні компоненти. Вказано цільову аудиторію, організацію та форму проведення тренінгу. Представлено основні інтерактивні техніки. Зміст тренінгу розгортається шляхом поєднання основних структурних елементів (тренінгових сесій), основних компонентів кожної із тем тренінгу (змістовно-смисловий, діагностичний та корекційно-розвивальний компоненти) та інтерактивних технік, які використовуються для представлення кожного із компонентів. У статті наведено детальний зміст тренінгової програми.
The article deals with the training program "Organizational and psychological factors in educational organization culture development in conditions of social tension". The author discusses the content, structure, objectives, target recipients, organizational forms and basic interactive techniques of the training. The training is made up of the training sessions, the main components (introductory, diagnostic and developing) of each training topic and interactive techniques used to represent each of the components. The author gives a detailed description of the training program. The introductory part of the training program consists of three units: «Acquaintance», «The training program aim, objectives, structure and group work rules», «Introducing the problem: features of organizational culture and social tension in educational organizations». The main part of the training program consists of three modules, each of which consists of informative, assessing and developing components: Module 1. "Educational organization managers' work-relevant socio-psychological factors in organizational culture development under social tension"; Module 2. "Educational organization managers and staff interaction-relevant socio-psychological factors in organizational culture development under social tension"; Module 3. "Educational organization staff-relevant socio-psychological factors in organizational culture development under social tension". The final part of the training program includes 3 units: "Generalization of acquired knowledge and skills", "Analysis of the training results" and "Leave-taking". |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712480/1/Kredentser_49.pdf
- Креденцер, О.В. (2018) Training program "Organizational and psychological factors in educational organization culture development in conditions of social tension": structure and content Актуальні проблеми психології. Том І. Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, 49. pp. 31-39. ISSN 2072-4772 |
|