Економічна шкільна освіта як фактор сприяння адаптації особистості учня в сучасному соціумі
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712532/
http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Bernatova10 |
|
Title |
Економічна шкільна освіта як фактор сприяння адаптації особистості учня в сучасному соціумі
Economic school education as a factor to promote adaptation оf the personality of the pupil in the modern sociaty |
|
Creator |
Ковчин, Наталія Андріївна
|
|
Subject |
33 Economics. Economic science
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Стаття присвячена впливу економічної шкільної освіти на процес і ефективність адаптації особистості учня в сучасному суспільстві. Представлено теоретичний аналіз проблеми адаптації особистості у зв’язку з викликами сучасного суспільства. Охарактеризовано особливості економічної шкільної освіти та сутність соціальної адаптації учнів. Проаналізовано результати дослідження психолого-педагогічних особливостей економічної компетентності особистості і ефективності адаптації. Виявлено, що значна більшість опитаних старшокласників, які пройшли курс навчання економіки, більш адаптовані в соціумі, мають розвинені особистісні ресурси та копінг-стратегії.
The article is devoted to the influence of economic school education on the process and the adaptation of the personality of the pupil in modern society. The theoretical analysis of the problem of adaptation of the person in connection with the challenges of modern society is presented. Characterized features of economic school education and the essence of social adaptation of pupils. The results of research of psychological and pedagogical peculiarities of an individual's economic competence and efficiency of adaptation are analyzed. It was found that the vast majority of polled senior pupils who underwent economics training, are more adapted in society, have developed personal resources and coping strategies. |
|
Publisher |
Прешовський університет в Прешові
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712532/1/%D0%95%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%9E%D0%9C%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%90%20%D0%A8%D0%9A%D0%86%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%90%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%90%20%D0%AF%D0%9A%20%D0%A4%D0%90%D0%9A%D0%A2%D0%9E%D0%A0%20%D0%A1%D0%9F%D0%A0%D0%98%D0%AF%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%90%D0%94%D0%90%D0%9F%D0%A2%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%87%20%D0%9E%D0%A1%D0%9E%D0%91%D0%98%D0%A1%D0%A2%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%A3%D0%A7%D0%9D%D0%AF%20%D0%92%20%D0%A1%D0%A3%D0%A7%D0%90%D0%A1%D0%9D%D0%9E%D0%9C%D0%A3%20%D0%A1%D0%9E%D0%A6%D0%86%D0%A3%D0%9C%D0%86.pdf
- Ковчин, Наталія Андріївна (orcid.org/0000-0003-0432-3643 <http://orcid.org/0000-0003-0432-3643>) (2018) Economic school education as a factor to promote adaptation оf the personality of the pupil in the modern sociaty Vzdelávanie a spoločnosť III, 3. pp. 58-67. |
|