Дослідницька діяльність учнів у процесі навчання всесвітньої історії в основній школі
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712554/
|
|
Title |
Дослідницька діяльність учнів у процесі навчання всесвітньої історії в основній школі
Research activity of students in the process of studying world history in primary school |
|
Creator |
Мороз, Петро Володимирович
Мороз, Ірина Володимирівна |
|
Subject |
001.89 Organization of science and scientific work
37.02 General questions of didactics and method 93/94 History |
|
Description |
У методичному посібнику розглядаються питання організації дослідницької діяльності учнів основної школи з всесвітньої історії, зокрема розкриваються теоретичні засади та подаються практичні поради для вчителів. В першому розділі посібника теоретично проаналізовано стан дослідження проблеми в науково-методичній літературі та розкрито методичні засади організації дослідницької діяльності в процесі навчання історії в основній школі. Важливим моментом для вчителів-практиків є те, що в роботі детально розкривається роль вчителя в умовах дослідницького навчання, а теоретичні положення обґрунтовуються результатами експерименту. У другому розділі посібника розкривається компетентнісно-діяльнісний підхід до побудови дослідницьких завдань з історії та на конкретному матеріалі розкривається методика роботи з різноманітними історичними джерелами в умовах дослідницького навчання; надаються необхідні поради для вчителів щодо формування дослідницької та предметної історичної компетентностей учнів. Упровадження методичного посібника сприятиме ефективній організації дослідницької діяльності учнів основної школи у процесі навчання всесвітньої історії. Для вчителів історії закладів загальної середньої освіти України, а також для фахівців, які цікавляться новими технологіями в освіті, студентів педагогічних вузів. The methodological manual deals with the organization of research activities of students of the main school of world history, in particular, theoretical principles are revealed and practical tips for teachers are presented. In the first section of the manual, the state of the problem research in the scientific-methodical literature is analyzed theoretically and the methodical principles of organization of research activity in the process of teaching history in the basic school are revealed. An important point for teachers-practitioners is that in the work the role of a teacher in the conditions of research training is revealed in detail, and the theoretical positions are grounded by the results of the experiment. The second section of the manual reveals a competency-activity approach to constructing research tasks in history and explains the methodology of working with various historical sources in the context of research studies; provides the necessary advice for teachers on the formation of students' research and subject-specific historical competencies. The implementation of the methodological manual will facilitate the effective organization of research activities of primary school students in the process of studying world history. For teachers of the history of institutions of general secondary education of Ukraine, as well as for specialists who are interested in new technologies in education, students of pedagogical universities. |
|
Publisher |
ТОВ «КОНВІ ПРІНТ»
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712554/1/%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B7%20%D0%9F.%D0%92.%2C%20%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B7%20%D0%86.%D0%92.%20%D0%94%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%B4%D1%96%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%20%D0%B2%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D1%81%D1%96%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D1%97%20%20%D1%96%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%97.pdf
Мороз, Петро Володимирович and Мороз, Ірина Володимирівна (2018) Research activity of students in the process of studying world history in primary school ТОВ «КОНВІ ПРІНТ», м. Київ, Україна. ISBN 978-617-7724-15-4 |
|