Стратегії розвитку технологічної освіти в середній загальноосвітній українській школі: наскрізність змісту і структури
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712557/
http://uej.undip.org.ua/products/2017/article1.php |
|
Title |
Стратегії розвитку технологічної освіти в середній загальноосвітній українській школі: наскрізність змісту і структури
Strategies for the development of technological education in ukrainian secondary school: extension in content and structure |
|
Creator |
Мачача, Тетяна Святославівна
Юрженко, В.В. |
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розкривається культурологічний підхід до формування змісту освітньої галузі «Технології» на рівні методології і дидактики. Обґрунтовується необхідність структурування змісту технологічної освіти відповідно до структури організації сучасного виробництва, яке має проектний (творчий) характер, а не переважно поопераційний (репродуктивний), як це було в технократичну індустріальну епоху. Проектно-технологічна культура в сфері технологічної шкільної освіти розглядається як спосіб реалізації творчого потенціалу кожного учня, спрямованого на вмотивоване перетворення навколишньої дійсності, що характеризується єдністю процесів опредметнення, тобто набуття суб’єктного освітнього досвіду під час створення особистісно і соціально значущих виробів та розпредметнення, тобто присвоєння культурно-історичного, соціального досвіду людства на основі оволодіння операціями проектування, технології виготовлення, рефлексії. Культуротворча парадигма технологічної освіти обґрунтовується авторами на тлі наступності і наскрізності як базових засад формування змісту освітнього стандарту загальноосвітньої школи. Стратегію розвитку технологічної освіти в середній загальноосвітній українській школі відображено також на емпіричному рівні в запропонованих змістових модулях (лініях) та через очікувані результати навчання на рівні початкової школи. The article reveals cultural approach to the formation of goals, objectives, content, structure and outcomes of "Technology" educational field at the level of methodology and didactics. The necessity of structuring the content of technological education substantiated according to the organizational structure of modern production of procedural nature but not operational one that was inherent in the technocratic industrial age. Design and technological culture in the field of technological school education is considered as a way to implementation of creative potential of each learner, aiming motivated transformation of surrounding reality characterized by the unity of processes of objectification, i.e. the acquisition of personal educational experience while creating personally and socially relevant products and disobjectification, i.e. appropriation of cultural-historical and social experience of mankind based on mastering design, manufacturing technology and reflection operations. Authors justified the cultural paradigm of technological education based on continuity and extension as basic principles forming the content of educational standard for secondary school. The strategy of technological education in Ukrainian secondary school is also empirically shown in the proposed content modules (lines) and through the expected learning outcomes at the level of primary school. |
|
Publisher |
«ДП Преса»
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712557/1/10.pdf
- Мачача, Тетяна Святославівна and Юрженко, В.В. (2017) Strategies for the development of technological education in ukrainian secondary school: extension in content and structure Український педагогічний журнал (2). pp. 58-68. ISSN 2411-1317 |
|