Запис Детальніше

Теоретико-аналітичний підхід до проблеми реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712618/
 
Title Теоретико-аналітичний підхід до проблеми реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання
Theoretical and analytical approaches to the problem of realization pedagogical technologies of the profile education
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description На основі теоретико-аналітичного підходу проаналізовано стан проблеми реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання. Схарактеризовано напрацювання науковців відділу дидактики у рамках науково-до¬слідної роботи «Дидактичні засади реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання». Визначено, що для реалізації завдань профіль¬ного на¬вчання важливою є наявність у педагогічній технології рефлексійної, аксіологічної та соціальної складових.
On the basis of the theoretical and analytical approaches analyzed the state of the problem of the realization of pedagogical technologies in profile education. The results of researches of the scientists of the Didactics department in the framework of the research work «Didactic basics of realization of pedagogical technologies in profile education» are characterized. It is determined that for the implementation of the tasks of profile education, the presence of reflective, axiological and social components in pedagogical technologies y is important.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712618/1/VHO-18-DTiP.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (2018) Theoretical and analytical approaches to the problem of realization pedagogical technologies of the profile education Дидактика: теорія і практика. pp. 5-10. ISSN ISBN 978-966-644-486-1