Запис Детальніше

Дидактичні детермінанти конструювання курсів за вибором для профільного навчання: проблема реалізації змістового наповнення

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712619/
 
Title Дидактичні детермінанти конструювання курсів за вибором для профільного навчання: проблема реалізації змістового наповнення
Didactic determinants of construction of elective courses for profile education: problem of realization of contents
 
Creator Кизенко, Василь Іванович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розкриваються деякі дидактичні детермінанти конструювання курсів за вибором для профільного навчання. Розглядається важливість концептуальних положень дидактики, а також особливості технологізації освітньої системи закладів загальної середньої освіти, управлінсько-організаційні та кадрові чинники реалізації курсів за вибором, принцип професійної орієнтації здобувачів освіти, організаційна діяльність учнів, діяльнісна спрямованість змісту варіативного освітнього компонента тощо.
The author describes some of the didactic determinants of constructing elective courses for profile education. According to the author, the important are: the conceptual provisions of didactics; technologizing the educational system of upper secondary school; the principle of professional orientation of pupils; organizational activity of upper secondary school pupils; the activity orientation of pupils in the context of the content of the variable component of education, etc.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712619/1/KVI-18-DTiP.pdf
- Кизенко, Василь Іванович (2018) Didactic determinants of construction of elective courses for profile education: problem of realization of contents Дидактика: теорія і практика. pp. 40-45. ISSN ISBN 978-966-644-486-1