Дидактичні детермінанти конструювання курсів за вибором для профільного навчання: проблема реалізації змістового наповнення
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712619/
|
|
Title |
Дидактичні детермінанти конструювання курсів за вибором для профільного навчання: проблема реалізації змістового наповнення
Didactic determinants of construction of elective courses for profile education: problem of realization of contents |
|
Creator |
Кизенко, Василь Іванович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розкриваються деякі дидактичні детермінанти конструювання курсів за вибором для профільного навчання. Розглядається важливість концептуальних положень дидактики, а також особливості технологізації освітньої системи закладів загальної середньої освіти, управлінсько-організаційні та кадрові чинники реалізації курсів за вибором, принцип професійної орієнтації здобувачів освіти, організаційна діяльність учнів, діяльнісна спрямованість змісту варіативного освітнього компонента тощо.
The author describes some of the didactic determinants of constructing elective courses for profile education. According to the author, the important are: the conceptual provisions of didactics; technologizing the educational system of upper secondary school; the principle of professional orientation of pupils; organizational activity of upper secondary school pupils; the activity orientation of pupils in the context of the content of the variable component of education, etc. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712619/1/KVI-18-DTiP.pdf
- Кизенко, Василь Іванович (2018) Didactic determinants of construction of elective courses for profile education: problem of realization of contents Дидактика: теорія і практика. pp. 40-45. ISSN ISBN 978-966-644-486-1 |
|