Stereotypes, their chellenges in gender identity development in children
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712627/
http://journals.uran.ua/swe/article/view/148124 |
|
Title |
Stereotypes, their chellenges in gender identity development in children
Формування гендерної ідентичності дитини: стереотипи, їх витоки і тенденції до змін |
|
Creator |
Alieksieienko, T.F.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) |
|
Description |
The article deals with the problem of gender identity of a person as a socio-pedagogical phenomenon. Regularities of its formation in the context of age characteristics, the binary effect of stereotypes and innovations of modern family education, correlation with gender roles and as a result of identification of a person due to communicative-information processes, dilemmas of self-determination, influence parents and the media, a general change in the socio-cultural situation.
У статті розкрито проблему гендерної ідентичності особистості як соціально-педагогічного явища, закономірності її становлення у дитини у контексті вікових особливостей, структурного включення до сімейної ідентичності, бінарної дії стереотипів та інновацій сучасного сімейного виховання, набуття знань і життєвого досвіду у самоідентифікації з питань статі, співвіднесення в особливостях виконання гендерних ролей та як результат ідентифікації особистості, обумовлений комунікативно-інформаційними процесами, дилемами самовизначення, впливом батьків і ЗМІ, загальною зміною соціокультурної ситуації. Розкрито стандартизовані уявлення про чоловіче і жіноче в українському суспільстві, вибудуваних за принципом «опозиції». Уточнено класифікацію гендерних стереотипів (загальні стереотипи, стереотипи-приписи, стереотипи-забобони, заборонні стереотипи, каральні стереотипи). Визначено основні механізми формування гендерної ідентифікації дитини у сімейному вихованні: співбуття у єдиному сімейному середовищі; спостереження за виконанням гендерних ролей батьками; батьківські настанови; емоційні переживання щодо кожного із членів родини як представників певної статі; власний досвід дитини спілкування і взаємодії з кожним із батьків та емоційне до нього ставлення; самопізнання; батьківське стимулювання до «правильних» орієнтирів дитини; розширення світогляду дитини через поглиблення і набуття нових знань про неї, її рід; ігрова діяльність; рольова діяльність; інформаційний вплив). Актуалізоано колізії ідентичності особистості, які загострюються в умовах сучасних глобалізаційних процесів. |
|
Publisher |
NGO "Center of Social Development and Innovations" in cooperation with Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712627/1/%D0%90%D0%BB%D1%94%D0%BA%D1%81%D1%94%D1%94%D0%BD%D0%BA%D0%BE_Social%20Work.pdf
- Alieksieienko, T.F. (orcid.org/0000-0002-2060-2354 <http://orcid.org/0000-0002-2060-2354>) (2018) Stereotypes, their chellenges in gender identity development in children Social work and education, 3 (5). pp. 100-107. ISSN 2520-6230 |
|