Запис Детальніше

Stereotypes, their chellenges in gender identity development in children

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712627/
http://journals.uran.ua/swe/article/view/148124
 
Title Stereotypes, their chellenges in gender identity development in children
Формування гендерної ідентичності дитини: стереотипи, їх витоки і тенденції до змін
 
Creator Alieksieienko, T.F.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
 
Description The article deals with the problem of gender identity of a person as a socio-pedagogical phenomenon. Regularities of its formation in the context of age characteristics, the binary effect of stereotypes and innovations of modern family education, correlation with gender roles and as a result of identification of a person due to communicative-information processes, dilemmas of self-determination, influence parents and the media, a general change in the socio-cultural situation.
У статті розкрито проблему гендерної ідентичності особистості як соціально-педагогічного явища, закономірності її становлення у дитини у контексті вікових особливостей, структурного включення до сімейної ідентичності, бінарної дії стереотипів та інновацій сучасного сімейного виховання, набуття знань і життєвого досвіду у самоідентифікації з питань статі, співвіднесення в особливостях виконання гендерних ролей та як результат ідентифікації особистості, обумовлений комунікативно-інформаційними процесами, дилемами самовизначення, впливом батьків і ЗМІ, загальною зміною соціокультурної ситуації. Розкрито стандартизовані уявлення про чоловіче і жіноче в українському суспільстві, вибудуваних за принципом «опозиції».
Уточнено класифікацію гендерних стереотипів (загальні стереотипи, стереотипи-приписи, стереотипи-забобони, заборонні стереотипи, каральні стереотипи). Визначено основні механізми формування гендерної ідентифікації дитини у сімейному вихованні: співбуття у єдиному сімейному середовищі; спостереження за виконанням гендерних ролей батьками; батьківські настанови; емоційні переживання щодо кожного із членів родини як представників певної статі; власний досвід дитини спілкування і взаємодії з кожним із батьків та емоційне до нього ставлення; самопізнання; батьківське стимулювання до «правильних» орієнтирів дитини; розширення світогляду дитини через поглиблення і набуття нових знань про неї, її рід; ігрова діяльність; рольова діяльність; інформаційний вплив). Актуалізоано колізії ідентичності особистості, які загострюються в умовах сучасних глобалізаційних процесів.
 
Publisher NGO "Center of Social Development and Innovations" in cooperation with Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712627/1/%D0%90%D0%BB%D1%94%D0%BA%D1%81%D1%94%D1%94%D0%BD%D0%BA%D0%BE_Social%20Work.pdf
- Alieksieienko, T.F. (orcid.org/0000-0002-2060-2354 <http://orcid.org/0000-0002-2060-2354>) (2018) Stereotypes, their chellenges in gender identity development in children Social work and education, 3 (5). pp. 100-107. ISSN 2520-6230