Запис Детальніше

Розуміння та інтерпретація особистого досвіду молодшими школярами

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712629/
 
Title Розуміння та інтерпретація особистого досвіду молодшими школярами
Понимание и интерпретация личного опыта младшими школьниками
Understanding and interpreting personal experience by younger students
 
Creator Шиловська, О.М.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
373 Kinds of school providing general education
 
Description Робота присвячена теоретичному дослідженню особливостей застосування дискурсивних практик самопроектування в молодшому шкільному віці. Самопроектування у молодшому шкільному віці – це, насамперед, спроби створення проекту власного «Я» на основі інтерпретації та часткової реінтерпретації пережитих життєвих подій, як своїх власних, так і подій, що відбуваються у житті найближчого оточення. Однак, інтерпретація та реінтерпртація особистого досвіду молодшого школяра можлива лише за активної участі дорослого.
Визначено, що, розвиваючи здатність до самопроектування, необхідно застосовувати дискурсивні практики, спрямовані на розвиток саморозуміння, самопізнання, здатності самостійно аналізувати життєві події, позитивно оцінювати події власного життя, а також на мовленнєвий розвиток та комунікативну компетентність.
Розвиток у молодшого школяра здатності самостійно планувати своє життя на найближчу перспективу та розвиток часової перспективи є важливою передумовою розвитку у дитини здатності до самопроектування.
Дитина молодшого шкільного віку здатна породжувати соціально присвоєний прототекст. Щоб із соціально присвоєного прототексту у дитини зародився власний прототекст, насамперед, необхідна участь дорослого, адже дитина даного віку ще не в змозі продіагностувати свої особистісні якості і встановити відповідність свого задуму власним можливостям.
Результати, отримані в процесі досліджень, дозволяють зробити висновок, що вже в молодшому шкільному віці з’являються певні механізми захисту від травмуючих подій власного досвіду, що не дозволяють усвідомити своє життя як позитивне, цілісне. Тому з дітьми даного віку бажано було б проводити психопрофілактичну та психокорекційну роботу, що спрямована на відкриття можливостей прийняти власну особистість та сформувати позитивну історію життя.
. Работа посвящена теоретическому исследованию особенностей применения дискурсивных практик самопроектирования в младшем школьном возрасте. Самопроектирование в младшем школьном возрасте – это прежде всего попытки создания проекта собственного «Я» на основе интерпретации и частичной реинтерпретации пережитых жизненных событий, как своих собственных, так и происходящих в жизни ближайшего окружения. Однако, интерпретация и реинтерпретация личного опыта младшего школьника возможна только при активном участии взрослого.
Определено, что, развивая способность к самопроектированию, необходимо применять дискурсивные практики, направленные на развитие самопонимания, самопознания, способности самостоятельно анализировать жизненные события, положительно оценивать события собственной жизни, а также на речевое развитие и коммуникативную компетентность.
Развитие у младшего школьника способности самостоятельно планировать свою жизнь на ближайшую перспективу и развитие временной перспективы является важной предпосылкой развития у ребенка способности к самопроектированию.
Ребенок младшего школьного возраста способен порождать социально присвоенный прототекст. Чтобы из социально присвоенного прототекста у ребенка зародился собственный прототекст, прежде всего, необходимо участие взрослого, ведь ребенок данного возраста еще не в состоянии продиагностировать свои личностные качества и установить соответствие своего замысла собственным возможностям.
Результаты, полученные в процессе исследований, позволяют сделать вывод, что уже в младшем школьном возрасте появляются определенные механизмы защиты от травмирующих событий собственного опыта, не позволяющие осознать свою жизнь как положительное, целостное. Поэтому с детьми данного возраста желательно было бы проводить психопрофилактическую и психокоррекционные работу, направленную на открытие возможностей принять собственную личность и сформировать положительную историю жизни.
The work is devoted to a theoretical study of the peculiarities of the application of discursive self-designing practices in the younger school age. Self-designing at the junior school age is, above all, attempts to create a project of your own "I" based on the interpretation and partial reinterpretation of lived life events, both your own and those occurring in the life of your closest associates. However, the interpretation and reinterpretation of the junior schoolchild's personal experience is possible only with the active participation of an adult.
It is determined that, developing the ability to self-designing, it is necessary to apply discursive practices aimed at developing self-understanding, self-knowledge, the ability to independently analyze life events, positively assess the events of one's own life, as well as speech development and communicative competence.
The development of the ability of a junior schoolchild to independently plan his life for the short term and the development of a temporary perspective is an important prerequisite for the development of the child's ability to self-designing.
A child of primary school age is able to generate socially appropriated prototext. That from the social appropriated proto-text the child had his own prototype, first of all, the adult's participation is necessary, because a child of this age is not yet able to diagnose his personal qualities and establish the correspondence of his design to his own possibilities.
The results obtained in the course of the research allow us to conclude that already at the junior school age there are certain mechanisms of protection against traumatic events of their own experience that do not allow to realize their life as a positive, integral. Therefore, it would be desirable for children of this age to carry out psychoprophylaxis and psycho-correction work, aimed at opening the possibilities to adopt their own personality and form a positive life story.
 
Publisher Ніжинський державний університет ім. М.Гоголя
 
Date 2018
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712629/1/%D0%A8%D0%B8%D0%BB_%D0%BD%D0%B6.pdf
Шиловська, О.М. (2018) Understanding and interpreting personal experience by younger students Ніжинський державний університет ім. М.Гоголя, м. Ніжин, Україна, pp. 311-324.