Запис Детальніше

Інституційне лідерство університетів в контексті міжнародних рейтингів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712654/
 
Title Інституційне лідерство університетів в контексті міжнародних рейтингів
The Institutional Leadership of Universities in the Context of International Rankings
 
Creator Курбатов, Сергій
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглядається вплив міжнародних університетських рейтингів на розвиток різних моделей лідерства в академічному середовищі. Наголошується, що, оскільки рейтинги розраховуються на основі певного специфічного бачення університетської діяльності, можна вести мову про різноманітні типи лідерства, формуванню та розвитку яких в університетському середовищі сприяє орієнтація на участь у цих рейтингах. Зокрема, у випадку Академічного рейтингу світових університетів (ARWU) можна вести мову про модель науково-дослідницького лідерства, адже більшість його індикаторів оцінюють саме дослідницький вимір університетської діяльності. Рейтинг світових університетів QS сприяє розвитку статусно-маркетингової моделі лідерства, оскільки репутація серед експертів та роботодавців, а також кількість іноземних студентів та викладачів складають значну частину його ваги. А рейтинг веб-сторінок світових університетів Webometrics сприяє розвитку лідерства університетів у віртуальному просторі, оскільки вимірює значною мірою потужність сайту університету та його ефективність. Враховуючи специфічний характер кожного з рейтингів та відповідного кластеру цінностей, які формуються під його впливом, важливим є їх комплексне використання в процесі розвитку інституційного лідерства.
The paper is devoted to the investigation of the influence of university rankings on the development of different models of leadership among the universities. The author stressed that due to the fact of specific approaching for university activities in different international university rankings, we could speak about different types of leadership, which are supported by orientation for participation in these rankings. In case of ARWU this is scientific and research model of leadership, because the main indicators of this ranking evaluate the efficiency of research. QS World University Rankings elaborates status-marketing model of leadership, because it is oriented toward measure of reputation of university among experts and employers as far as number of foreign faculty and students. At last, Webometrics creates a leadership model in a virtual space, because its indicators evaluate the www-page of the university and its representation in virtual space. Each of these international rankings has certain specific approach to university, which is reflected in particular cluster of values, shaping of which it provokes. That is why the complex using of rankings in the process of development of institutional leadership is important.
 
Publisher Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712654/1/paper_leader_rank.pdf
- Курбатов, Сергій (orcid.org/0000-0002-8929-7562 <http://orcid.org/0000-0002-8929-7562>) (2018) The Institutional Leadership of Universities in the Context of International Rankings Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: філософські науки, 29-1 (68). pp. 25-29. ISSN 1606-3721