Запис Детальніше

Корекція сенсорного розвитку розумово відсталих дошкільників засобами дидактичних ігор та вправ

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712686/
 
Title Корекція сенсорного розвитку розумово відсталих дошкільників засобами дидактичних ігор та вправ
Correction of sensory development of mentally retarded preschoolers means of didactic games and exercises
 
Creator Трикоз, С. В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка. – Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. – Київ, 2012.
Дисертаційне дослідження присвячено актуальній психолого-педагогічній проблемі сенсорного розвитку розумово відсталих дошкільників, яка вирішувалась у контексті теорії формування перцептивних дій на основі розробки та використання у корекційному навчально-виховному процесі спеціального освітнього закладу системи дидактичних ігор та вправ.
У дисертації з’ясовано сутність, етапи та механізми формування перцептивної дії, особливості якої характеризують сенсорний розвиток особистості. Відповідно до визначених показників сформованості перцептивної дії, виявлено особливості та рівні сенсорного розвитку розумово відсталих дошкільників на основі сприймання ними форми, кольору та величини предметів.
Розроблено педагогічне забезпечення сенсорного розвитку розумово відсталих дітей шляхом використання системи дидактичних ігор та вправ, достатніх для формування перцептивних дій з урахуванням виявлених у них особливостей сенсорно-перцептивної сфери. Застосування системи дидактичних ігор та вправ дає змогу скорегувати сенсорний розвиток дітей цієї категорії, сформувати у них перцептивні дії на достатньому рівні, необхідні для подальшого розвитку та життєдіяльності.
Thesis for the degree of candidate of pedagogical sciences, specialty 13.00.03 correctional education. Institute of Special Education NAPS of Ukraine.
The thesis is devoted to the actual psychological and pedagogical problems of sensory development of mentally retarded preschoolers through the formation of perceptual actions, using a specially developed system of didactic games and exercises.
The thesis describes the essence, stages and mechanisms of perceptual actions, features which to some extent characterize the sensory development of the individual. Developed in the thesis rates of formation of perceptual actions, allowed to determine the characteristics and sensory level of mentally retarded preschool children based on their perception of form, color and size of objects.
Devised the method of guaranteeing sensory development of mentally retarded children through the use of didactic games and exercises based on certain features and levels of formedness of perceptual actions. Using the system of didactic games and exercises allows to adjust the sensory development of children of this category, to form their perceptual action at a sufficient level, required for their further development.
 
Date 2012
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712686/1/%D0%A2%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B7%20%D0%90%D0%B2%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82.pdf
- Трикоз, С. В. (orcid.org/0000-0002-5929-589X <http://orcid.org/0000-0002-5929-589X>) (2012) Correction of sensory development of mentally retarded preschoolers means of didactic games and exercises Dissertation candidate2 thesis, Інститут спеціальної педагогіки.