Запис Детальніше

Психолого – педагогічна інтеграція дітей у дошкільний закладі із сімей внутрішньо переміщених осіб

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712712/
https://doi.org/10.31108/1.2018.1.11
 
Title Психолого – педагогічна інтеграція дітей у дошкільний закладі із сімей внутрішньо переміщених осіб
Psychological and pedagogical integration of children in pre-school institutions from families of internally displaced persons
 
Creator Мельничук, Т.І.
Лосева, О.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті проаналізовано та представлено теоретичний та практичний аналіз процесу інтеграції і адаптації дітей із внутрішньо переміщених сімей до дошкільних закладів. Розглянуто та визначено сучасні погляди щодо ролі впливу сімейного виховання, як системи взаємопов’язаних процесів, що навчають і соціалізують особистість у дитинстві в стресовій ситуації. Виділено найбільш ефективні психолого профілактичні та соціалізуючи практики для інтеграції дітей у нове соціально-оточуюче середовище після перенесених травмуючи подій. Зроблено висновки та сформовано перспективи подальших наукових досліджень.
The article analyzes and presents theoretical and practical analysis of the process of integration and adaptation of children from internally displaced families to preschool institutions. The contemporary views on the role of the influence of family education, as a system of interconnected processes that teach and socialize a personality in a childhood in a stressful situation, are considered and defined. The most effective psychological preventive and socializing practices for integrating children into the new social and environmental environment after post-traumatic events are highlighted. Conclusions and prospects of further scientific researches are made.
 
Publisher Інституту психології імені Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712712/1/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%E2%80%93%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0%20%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9%20%D1%83%20%D0%B4%D0%BE%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%96%20%D1%96%D0%B7%20%D1%81%D1%96%D0%BC%D0%B5%D0%B9%20%D0%B2%D0%BD%D1%83%D1%82%D1%80%D1%96%D1%88%D0%BD%D1%8C%D0%BE%20%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BC%D1%96%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1.pdf
- Мельничук, Т.І. (orcid.org/0000-0002-5205-9958 <http://orcid.org/0000-0002-5205-9958>) and Лосева, О.В. (2018) Psychological and pedagogical integration of children in pre-school institutions from families of internally displaced persons Психологічний часопис, 1 (11). pp. 96-110. ISSN 2414-004X