Реалізація психолінгвістичного підходу до програмово-методичного забезпечення з корекції фонетико-фонематичної сторони мовлення у молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712714/
|
|
Title |
Реалізація психолінгвістичного підходу до програмово-методичного забезпечення з корекції фонетико-фонематичної сторони мовлення у молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення
Psycholinguistic approach realization as a basis of phonetical-phonematical side of speech development in primery school students with severe speech disorders |
|
Creator |
Ільяна, Валентина Михайлівна
Пригода, Зоряна Степанівна |
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
У статті представлено погляди до проблеми організації корекційної роботи вчителя-логопеда з розвитку фонетико-фонематичної сторони мовлення у дітей молодшого шкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення. Наведено принцип поетапної роботи та особливості добору завдань з урахуванням послідовності визначених етапів становлення фонематичних процесів а також формування звуковимови, відповідно до психолінгвістичної періодизації розвитку мовлення. У статті акцентовано увагу на вагомості правильної артикуляції звуків, складів, слів, просодичної сторони мовлення, мовленнєвого дихання, інтонації, наголосу, ознайомлення дітей з диференційними ознаками схожих за акустико-артикуляційними ознаками фонем, розвитку фонематичного аналізу у зовнішньому та внутрішньому планах, відпрацюванні звуко-буквеного аналізу і синтезу, мовленнєвого аналізу і синтезу та закріпленні отриманих навичок під час виконання різноманітних за складністю завдань. У статті підкреслено думку про те, що такий підхід дасть можливість грамотно організувати роботу з корекції та розвитку фонетико-фонематичної сторони мовлення молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення. The article presents a modern approach to the problem of organization and development of phonetical-phonematical side of speech in primary school students with severe speech disorders. The article presents the way of construction of compensatory developmental. The article considers the way of building a correctional work. Considered psycholinguistic periodization speech development. It appears here as a starting circuit for competent construction of compensatory developmental. In accordance with this article presents a methodology for the phased development of phonetical-phonemayical side of speech and interventional to the processes. Are examples of different tasks in terms of complexity (simple to complex). Describes the features of the use of these tasks. It is paid attention to the significance of learning of differentiated sounds characteristics which are acoustically and articulatory similar to each other, to phonemic analysis development in the introspective and exoteric way, to the sound-letter analysis and synthesis forming, to the speech analysis and synthesis redundancy in the complexity-different tasks. The following material can be used by speech therapist as a base. This makes it possible to use a differentiated approach during the remedial work to address violations of phonemic aspects of speech in primary school students with severe speech disorders. |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712714/1/%D0%86%D0%BB%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%B0__%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B02017.pdf
- Ільяна, Валентина Михайлівна (orcid.org/0000-0001-5208-8399 <http://orcid.org/0000-0001-5208-8399>) and Пригода, Зоряна Степанівна (2017) Psycholinguistic approach realization as a basis of phonetical-phonematical side of speech development in primery school students with severe speech disorders Особлива дитина: навчання і виховання, 3 (83). pp. 40-46. ISSN 2312-2781 |
|