Проблема формування стратегій пошуків аналогій у старших дошкільників
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712727/
http://appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-12/vipusk-24-2018-ua |
|
Title |
Проблема формування стратегій пошуків аналогій у старших дошкільників
Проблема формирования стратегий поиска аналогий у старших дошкольников The problem of analogies searching strategies’ forming in senior preschoolers |
|
Creator |
Ваганова, Н.А.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
У статті подано загальну характеристику творчій системі КАРУС та описано етапи формування стратегій пошуку аналогій у процесі здійснення творчого тренінгу на основі КАРУСу для дітей старшого дошкільного віку. Зокрема, проаналізовано варіант творчого перцептивно-розумового тренінгу на оволодіння дітьми стратегією аналогізування, тобто порівняння певних об’єктів і знаходження в них чогось спільного, однакового або використання відомого в нових умовах і по-новому та подано розширену його характеристику на всіх етапах здійснення (загальна схема тренінгу, поточні інструкції, опитувальники та ін.). Також у статті розглядаються спеціальні методи ускладнення процесів розв’язання, які моделюють різноманітні перешкоди в реальних процесах ігрової або навчально-творчої діяльності дітей, а саме: метод інформаційного дефіциту або інформаційної насиченості, метод часових обмежень, метод раптових заборон та методичні прийоми (прийом абсурду, прийом ситуативної драматизації та ін.) і підказки (вербальні, малюнки, жести, комбіновані тощо), які можуть використовуватись на будь-якому етапі розв’язання дітьми нових завдань.
В статье подана общая характеристика творческой системы КАРУС и описаны этапы формирования стратегий поиска аналогий в процессе проведения творческого тренинга на основе КАРУСа для детей старшего дошкольного возраста. В частности, проанализирован вариант творческого перцептивно-мыслительного тренинга по ов-ладению детьми стратегией аналогизирования, то есть сравнения определенных объектов и нахождение у них чего-то общего, одинакового или использование известного в новых условиях и по-новому и подана расширенная его характеристика на всех этапах осуществления (общая схема тренинга, поточные инструкции, опросники и др.). Также в статье рассматриваются специальные методы усложнения процессов решения, которые моделируют разнообразные помехи в реальных процессах игровой или учебно-творческой деятельности детей, а именно: метод информационного дефицита или информационной избытка, метод временных ограничений, метод внезапных запретов, а также методические приемы (прием абсурда, прием ситуативной драматизации и др.) и подсказки (вербальные, рисунки, жесты, комбинированные), которые могут использоваться на любом этапе решения детьми новых задач. The article gives a general description of the creative system of KARUS and describes the stages of the analogies searching strategies’ formation in the process of carrying out a creative training on the basis of KARUS for senior preschool age children. In particular, the variant of the creative perceptual-mental training for the acquisition of children by the analogizing strategy is analyzed, that is, the comparison of certain objects and the finding of something common, the same or the use of the known in the new conditions and in a new way and provides its expanded description at all stages of implementation (general training scheme, current instructions, questionnaires, etc.). Also, the article observes the special solving processes’ complication methods that simulate various difficulties in the real processes of children's play or educational and creative activity, namely: the method of information deficit or information saturation, the method of time constraints, the method of sudden prohibitions and methodical techniques (the method of the absurd, method of situational dramatization, etc.) and hints (verbal, drawings, gestures, combined, etc.), which can be carried out at any stage of the new tasks’ solving by children. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712727/1/%D0%92%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%9D.%D0%90.%2012_24-34-42.pdf
- Ваганова, Н.А. (2018) The problem of analogies searching strategies’ forming in senior preschoolers Актуальні проблеми психології, 24 (12). pp. 34-42. ISSN 2072-4772 |
|