Запис Детальніше

Особливості діагностики процесу розв’язування дошкільниками задач, спрямованих на розуміння емоцій

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712730/
http://appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-12/vipusk-24-2018-ua
 
Title Особливості діагностики процесу розв’язування дошкільниками задач, спрямованих на розуміння емоцій
Особенности диагностики процесса решения дошкольниками задач, направленных на понимание эмоций
The diagnostic features of the problems solving process concerning understanding emotions by preschool children
 
Creator Гулько, Ю. А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description The methodological basis, on which the diagnostics of understanding emotions processes is constructed, in addition to the statement of activity’s problemness or taskness, is the principle of analogizing and alternative reconstruction mental tendencies’ unity. After all, it is known that children understand not only by analogy to what they felt and by analogy to what they know, also understanding can proceed in contrast, through mental and subject-practical inversions, actions-shifters. Experiencing the age crisis, children naturally begin to act the opposite way, trying in vain the possibilities of their social "Self" and assimilating in this way new knowledge about themselves and the world around them, including the world of human emotions. Diagnosis of various tasks solving aimed at complex emotional states understanding by preschoolers can be successfully carried out using the diagnostic part of the CARUS system. This diagnostic system allows us to consider the process of understanding as the process of constructing a certain semantic construct, in which figurative and verbal components are united by semantic connections. The proposed diagnostic work involves two parts. In the first part, the child is offered simple trial tasks, by solving which he displays his general awareness, individual characteristics of mental activity, and also in the process of such work the type of practical activities that the child prefers is defined. In it he will most fully reveal his mental abilities.The second part includes tasks which solution stimulates the child's development of mental actions system aimed at overcoming the interpersonal conflict situation. The mental abilities of children are estimated by a kind: analogizing, combining, reconstruction. And by the level of display: the reproductive level, the level of local changes, and the level of the general constructive change.
Методологічною основою, на якій ґрунтується діагностика процесів розуміння емоцій, крім положення про проблемність або задачність діяльності, є принцип єдності розумових тенденцій аналогізування та альтернативного реконструювання. Адже відомо , що діти розуміють не лише по аналогії тому що вони відчували і по аналогії тому, що їм відомо, а також розуміють по контрасту. Протилежні, альтернативні дії дитини також сприяють засвоєнню нею нової інформації. Перебуваючи у віковій кризі, дитина природньо починає діяти навпаки, наперекір, проявляючи розумові та практичні інверсії та пробуючи можливості свого соціального «Я» і засвоюючи таким чином нові знання про себе і оточуючий світ, в тому числі і про світ людських емоцій. Діагностика розв’язку дошкільниками різноманітних задач спрямованих на розуміння складних емоційних станів може успішно здійснюватися засобами діагностично-тренінгової системи КАРУС. Ця діагностична система дозволяє розглядати процес розуміння як процес конструювання певного смислового конструкту, в якому образні та вербальні компоненти поєднані смисловими зв’язками. Пропонована діагностична робота передбачає дві частини. У першій частині дитині пропонуються прості пробні задачі, розв’язуючи які вона проявляє свою загальну обізнаність, індивідуальні особливості розумової діяльності, а також в процесі такої роботи з’ясовується той вид предметно-практичної діяльності, якому дитина надає перевагу. В ньому вона найбільш повно розкриє свої розумові здібності. У другому блоці представлено завдання розв’язання яких стимулює вироблення дитиною систему розумових дій спрямованих на розв’язок ситуації міжособистісного конфлікту. Розумові дітей оцінюються по виду: дії по аналогії, комбіна-торні дій , реконструюючи. І розумові дії оцінюються по рівню прояву: репродуктивний рівень, рівень локальних перетворень, рівень загальних конструктивних перетворень
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712730/1/%D0%93%D1%83%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%BE%20%D0%AE.%D0%90.%2012_24-58-68.pdf
- Гулько, Ю. А. (2018) The diagnostic features of the problems solving process concerning understanding emotions by preschool children Актуальні проблеми псхології, 24 (12). pp. 58-68. ISSN 2072-4772