Прояви перцептивно-мисленнєвих стратегій в конструктивній діяльності молодших школярів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712733/
http://appsychology.org.ua/http://appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-12/vipusk-24-2018-ua |
|
Title |
Прояви перцептивно-мисленнєвих стратегій в конструктивній діяльності молодших школярів
Проявления перцептивно-мыслительных стратегий в конструктивной деятельности младших школьников Perceptive-mental strategies’ displays in the junior pupils’ constructive activity |
|
Creator |
Латиш, Н.М.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
В статті здійснено аналіз емпіричного дослідження перцептивно-мисленнєвих стратегій в конструктивній діяльності учнів молодшого шкільного віку. Показано, що задум зароджується як образ-орієнтир, який містить у собі загальний план та засоби його реалізації. Процес формування задуму пов'язаний з композиційним розміщенням, впорядкуванням, інтеграцією елементів у створюваному образі. Подальше формування задуму полягає в уточненні образу, яке відбувається під впливом різних вражень та в результаті ідентифікації з проміжним продуктом діяльності, в результаті чого першочерговий образ змінюється іншим. І кінцевий результат – практична реалізація за-думу, що проявляється в остаточному оформленні малюнку. Функціонування перцептив-но-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів відбувається через трансформацію зорових образів, починаючи від праобразу до образу-рішення; процес пошуку організовується і реалізовується здебільшого стратегією аналогізування, рідше комбінування і реконструювання
В статье осуществлен анализ эмпирического исследования перцептивно-мыслительных стратегий в конструктивной деятельности учеников младшего школьного возраста. Показано, что замысел зарождается как образ-ориентир, который включает в себя общий план и средства его реализации. Процесс формирования замысла связан с композиционным размещением, упорядочиванием, интеграцией элементов в образе, который создается. Дальнейшее формирование замысла состоит в уточнении образа, которое происходит под влиянием различных впечатлений и в результате идентификации с промежуточным продуктом деятельности, в результате чего изначальный образ замещается другим; и конечный результат – практическое воплощение замысла, которое проявляется в окончательном оформлении рисунка. Функционирование перцептивно-мыслительных стратегий творческого конструирования в графической деятельности младших школьников осуществляется через трансформацию зрительных образов, начиная от праобраза, заканчивая образ-решением; процесс поиска организуется и реализуется в преобладающем большинстве стратегией аналогизирования, реже комбинирования и реконструирования The article analyzes the empirical research of perceptive-mental strategies in the junior pupils’ constructive activity. It is shown that the project is initiated as an image-reference point, including the general plan and means of its implementation. The project forming process is re-lated with compositional arrangement, ordering, and integration of elements in the image that is being created. Further project’s formation consists in refining the image, which occurs under the influence of various impressions and as a result of identification with the intermediate product of activity, as a result of which the initial image is replaced by another; and the final result is a practical embodiment of the project, which displays in the final design of the drawing. Creative constructing perceptive-mental strategies’ functioning in the graphic activity of junior pupils is carried out through the transformation of visual images, starting from the praimage, ending with an image-solution; the search process is organized and implemented in the prevailing majority of the analogizing strategy, less commonly combining and reconstructing. Keywords: constructive activity, project, perceptive-mental strategy, analogizing, combining, reconstruction, junior school age |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712733/1/%D0%9B%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%88%20%D0%9D.%D0%9C.12_24-119-128.pdf
- Латиш, Н.М. (2018) Perceptive-mental strategies’ displays in the junior pupils’ constructive activity Актуальні проблеми психології, 24 (12). pp. 119-128. ISSN 2072-4772 |
|