Запис Детальніше

Діагностика та розвиток здатності студентів до художньої діяльності (методичні матеріали)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712734/
http://appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-12/vipusk-24-2018-ua
 
Title Діагностика та розвиток здатності студентів до художньої діяльності (методичні матеріали)
Диагностика и развитие способности студентов к художественной деятельности (методические материалы)
Diagnostics and development of the students’ ability to artistic activity (methodical materials)
 
Creator Шепельова, М. В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description В статті представлено методичні матеріали для діагностики та розвитку здатності студентів до художньої діяльності, розроблені на основі результатів дослідження проявів перцептивно-мисленнєвих стратегій у художній діяльності студентів. Розглянуто специфічні особливості та складові художньої діяльності. Запропоновано авторський опитувальник «Художня спрямованість сприймання творів живопису», що дозволяє визначити, на які прояви перцептивно-мисленнєвої стратегії в живописі досліджувані орієнтуються більшою мірою (аналогізування, комбінування, реконструювання та демонстрування особистості митця у художньому творі), а також дозволяє оцінити домінуючі художні орієнтації досліджуваних у процесі сприймання творів живопису за показниками «емоційне навантаження художнього твору», «техніка зображення», «творчий підхід художника» та «смислове навантаження художнього твору». Визначено показники здатності студентів до художньої діяльності, розроблено програму підтримки здатності студентів до художньої діяльності, яка передбачає чотири етапи: діагностика за показниками здатності до художньої діяльності; аналіз середніх значень та факторних навантажень досліджуваних показників; просвітницька робота; виконання студентами індивідуальних творчих завдань, спрямованих на усвідомлення та розвиток перцептивно-мисленнєвих стратегій, художніх орієнтацій в живописі та творчої спрямованості особистості студентів.
В статье представлены методические материалы для диагностики и развития способности студентов к художественной деятельности, разработанные на основе результатов исследования проявлений перцептивно-мыслительных стратегий в художественной деятельности студентов. Рассмотрены специфические особенности и составляющие художественной деятельности. Предложен авторский опросник «Художественная направленность восприятия произведений живописи», который позволяет определить на какие проявления перцептивно-мыслительной стратегии в живописи испытуемые ориентируются в большей степени (аналогизирование, комбинирование, реконструирование и демонстрирование личности художника в произведении изобразительного искусства), а также позволяет оценить доминирующие художественные ориентации испытуемых в процессе восприятия произведений живописи по показателям «эмоциональная нагрузка художественного произведения», «техника изображения», творческий подход художника» и «смысловая нагрузка художественного произведения». Определены показатели способности студентов к художественной деятельности, разработана программа поддержки способности студентов к художественной деятельности, которая предусматривает четыре этапа: диагностика по показателям спо-собности студентов к художественной деятельности; анализ средних значений и фактор-ных весов изучаемых показателей; просветительская работа; выполнение студентами индивидуальных творческих заданий, направленных на осознание и развитие перцеп-тивно-мыслительных стратегий, художественных ориентаций в живописи и творческой направленности личности студентов.
The article presents methodical materials for the diagnosis and development of the students’ ability to artistic activity, constructed on the basis of perceptive-mental strategies displays in the students’ artistic activity research results. Specific features and components of artistic activity are observed. The author's questionnaire “The Artistic Orientation of Painting Perception” is proposed, which allows to determine the types of perceptive-mental strategies in which the subjects are oriented most of all (analogizing, combining, reconstruction and demonstration of the artist’s personality in painting), and also allows to estimate the dominant artistic orientation of personality in the process of painting perceiving on the basis of “the emotional content”, “the technique of depiction”, “the artist’s creative approach” and “the semantic content”. The paper determines the students’ ability to artistic activity indicators, describes a program, which has been developed to support students’ ability to perform the artistic activity. It provides four stages: diagnostics of students' ability to artistic activity; analysis of mean values and factor weights of the studied indicators; educational work; the fulfillment by students of individual creative assignments aimed at understanding and developing perceptive-mental strategies, artistic orientations in painting and the creative orientation of the students’ personality.
Key words: artistic activity, perceptive-mental strategy, artistic orientations in painting, creative orientation of personality, students.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712734/1/%D0%A8%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%9C.%D0%92.%2012_24-181-190.pdf
- Шепельова, М. В. (2018) Diagnostics and development of the students’ ability to artistic activity (methodical materials) Актуальні проблеми психології, 24 (12). pp. 182-191. ISSN 2072-4772