Запис Детальніше

Prospects of Using the Augmented Reality for Training Foreign Students at the Preparatory Departments of Universities in Ukraine

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712785/
http://ceur-ws.org/Vol-2257/
 
Title Prospects of Using the Augmented Reality for Training Foreign Students at the Preparatory Departments of Universities in Ukraine
Перспективи використання доповненої реальності для навчання іноземних студентів на підготовчих факультетах університетів в Україні
 
Creator Zinonos, N.O.
Vihrova, E.V.
Pikilnyak, A.V.
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The purpose of the study is to highlight the potential and the prospects of using the augmented reality in the mathematical education for foreign students at the preparatory departments of universities. Objectives of the study: to determine the peculiarities of the virtualization of the training of foreign students at the preparatory departments of universities, as well as the possibilities of using the technology of complementary reality in the teaching of mathematics. Object of research: a virtually oriented educational environment of foreign students at the preparatory departments of universities. Subject of research: virtualization of learning with the augmented reality of mathematical education of foreign students at the preparatory departments of universities. Used research methods: theoretical – analysis of scientific and methodological literature; empirical-study, observation of the educational process. Results of the research: on the basis of the analysis of scientific publications, the notion of virtualization of education and the virtually oriented educational environment of foreign students at the preparatory departments of higher educational institutions is described. The main conclusions and recommendations: 1) the article outlines the possibilities and prospects of using the augmented reality in the mathematical education for foreign students at the preparatory departments of universities; 2) the considering the various targets of mobile applications, which are used in solving mathematical problems, as well as analysis of the characteristics of various practical achievements of using the augmented reality in the mathematical preparation for foreign students at the preparatory departments of universities, it is planned to devote a separate work.
Метою дослідження є висвітлення потенціалу та перспектив використання доповненої реальності в математичній освіті для іноземних студентів на підготовчих відділеннях університетів. Завдання дослідження: визначити особливості віртуалізації підготовки іноземних студентів на підготовчих відділеннях університетів, а також можливості використання технологій взаємодоповнюючих реалій у викладанні математики. Об'єкт дослідження: віртуально орієнтоване навчальне середовище іноземних студентів у підготовчих відділеннях університетів. Предмет дослідження: віртуалізація навчання з доповненою реальністю математичної освіти іноземних студентів на підготовчих відділеннях університетів. Використані методи дослідження: теоретичний - аналіз науково-методичної літератури; емпіричне дослідження, спостереження за навчальним процесом. Результати дослідження: на основі аналізу наукових публікацій, описано поняття віртуалізації освіти та віртуально орієнтоване навчальне середовище іноземних студентів на підготовчих відділеннях вищих навчальних закладів. Основні висновки та рекомендації: 1) у статті висвітлюються можливості та перспективи використання доповненої реальності в математичній освіті для іноземних студентів на підготовчих відділеннях університетів; 2) розглядаючи різні цілі мобільних додатків, які використовуються при вирішенні математичних задач, а також аналіз характеристик різних практичних досягнень використання доповненої реальності в математичній підготовці іноземних студентів на підготовчих відділеннях університетів; планується присвятити цьому окрему роботу.
 
Publisher CEUR-WS.org
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712785/1/paper10.pdf
- Zinonos, N.O. (orcid.org/0000-0003-2159-1295 <http://orcid.org/0000-0003-2159-1295>), Vihrova, E.V. (orcid.org/0000-0003-3046-0801 <http://orcid.org/0000-0003-3046-0801>) and Pikilnyak, A.V. (orcid.org/0000-0003-0898-4756 <http://orcid.org/0000-0003-0898-4756>) (2018) Prospects of Using the Augmented Reality for Training Foreign Students at the Preparatory Departments of Universities in Ukraine Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018 (2257). pp. 87-92. ISSN 1613-0073