Запис Детальніше

Conceptual Bases of Use of Free Software in the Professional Training of Pre-Service Teacher of Mathematics, Physics and Computer Science

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712787/
http://ceur-ws.org/Vol-2257/
 
Title Conceptual Bases of Use of Free Software in the Professional Training of Pre-Service Teacher of Mathematics, Physics and Computer Science
Концептуальні засади використання вільного програмного забезпечення в професійній підготовці майбутнього вчителя математики, фізики та інформатики
 
Creator Velychko, V.Ye.
Fedorenko, E.H.
Kassim, D.A.
 
Subject 004.4 Software
378 Higher education. Universities. Academic study
51 Mathematics
53 Physics
 
Description The development of education is associated primarily with the use of ICT. A significant experience is already gained in how to use educational computer systems while new forms and methods of learning based on modern information technology are being developed and used. In relation to free software, a period when the quantity should translate into quality and an indicator of such translation is development of the concept of the introduction of free software in educational activities of universities. The proposed concept, let’s take Ukraine as an example, determines the main aim of introduction of free software in the training of pre-service of Mathematics, Physics and Computer Science; defines the objectives, measures, principles, the role and value of free software in the informatization process and results of its implementation.
Розвиток освіти пов'язаний насамперед з використанням ІКТ. Значний досвід вже накопичений в тому, як використовувати освітні комп'ютерні системи, в той час як нові форми і методи навчання, засновані на сучасних інформаційних технологіях, розробляються і використовуються. Що стосується вільного програмного забезпечення, то у даний періодкількість повинна перейти в якість, і показником такого переходу є розробка концепції впровадження вільного програмного забезпечення в освітню діяльність університетів. Запропонована концепція, на прикладі України, визначає основну мету впровадження вільного програмного забезпечення в підготовку вчителів математики, фізики та інформатики; визначає цілі, заходи, принципи, роль та значення вільного програмного забезпечення в процесі інформатизації та результати його реалізації.
 
Publisher CEUR-WS.org
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712787/1/paper11.pdf
- Velychko, V.Ye., Fedorenko, E.H. and Kassim, D.A. (2018) Conceptual Bases of Use of Free Software in the Professional Training of Pre-Service Teacher of Mathematics, Physics and Computer Science Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018 (2257). pp. 93-102. ISSN 1613-0073