Запис Детальніше

Методика навчання учнів 9-го класу основ правознавства: методичний посібник

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712791/
 
Title Методика навчання учнів 9-го класу основ правознавства: методичний посібник
Methodology for teaching students of the 9th grade of the fundamentals of the basic of the Law: a methodical manual
 
Creator Ремех, Тетяна Олексіївна
 
Subject 34 Law. Jurisprudence
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Методичний посібник «Методика навчання учнів 9-го класу основ правознавства» призначений для вчителів основної школи, які викладають правознавство. Посібник складається з трьох взаємопов’язаних розділів. Перший розділ уналежнює теоретико-поняттєве розуміння специфіки навчання основ правознавства дев'ятикласників, розкриває сутність проблематики методичного посібника, окреслює методичні питання. У другому розділі розглянуто методи навчання учнів 9 класу основ правознавства, подано їх сильні й слабкі сторони, описано методику застосування методів на уроках із предмета. До кожної групи методів наведено відповідні приклади. Третій розділ посібника уналежнює характеристику компетентнісно орієнтованого уроку з основ правознавства (структура, мета, етапи, форм та методів оцінювання учнів).
У посібнику представлені авторські методичні розробки уроків з нового предмета «Основи правознавства» (9 клас).
Методичний посібник стане в пригоді вчителям правознавства, методистам правознавства, викладачам і студентам педагогічних університетів, слухачам інститутів післядипломної педагогічної освіти.
The manual consists of three interrelated sections. The first section belongs to the theoretical and conceptual understanding of the specifics of the study of the foundations of law science of nine grade, reveals the essence of the problems of the methodological manual, outlines methodological issues. The second section deals with the methods of teaching students of the 9th grade of the fundamentals of law, their strengths and weaknesses are presented, and the methods of applying methods in the lessons of the subject are described. For each group of methods the appropriate examples are given. The third section of the manual describes the characteristics of a competency-based lesson from the foundations of law (structure, purpose, stages, forms and methods of assessment of students).
The methodical manual will be useful for teachers of law, methodologists of law, teachers and students of pedagogical universities, students of institutes of postgraduate pedagogical education.
 
Publisher ТОВ «КОНВІ ПРІНТ»
 
Date 2018
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
image
 
Language uk
uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712791/1/%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/712791/2/%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE.jpg
Ремех, Тетяна Олексіївна (2018) Methodology for teaching students of the 9th grade of the fundamentals of the basic of the Law: a methodical manual ТОВ «КОНВІ ПРІНТ», м. Київ, Україна. ISBN 978-617-7724-14-7