Запис Детальніше

Augmented Reality and the Prospects for Applying Its in the Training of Future Engineers

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712798/
http://ceur-ws.org/Vol-2257/
 
Title Augmented Reality and the Prospects for Applying Its in the Training of Future Engineers
Доповнена реальність та перспективи її застосування в підготовці майбутніх інженерів
 
Creator Rashevska, N.V.
Soloviev, V.N.
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
62 Engineering. Technology in general
 
Description The education system of Ukraine is closely linked with the world education trends, therefore it requires constant renewal and expansion. One of the progressive areas of organizing studying process is creating the studying environment which will allow students to reveal their intellectual potential while searching for the necessary knowledge. That’s why the purpose of the article is analysis of the concept of augmented reality and prospects of its application in the process of training future engineers. The object of study is the system of training future engineers and the subject is using of augmented reality technologies in the process of training future engineers. The research method is analyzing the impact of the augmented reality technologies on the training future engineers. During the research, we have identified positive aspects of the augmented reality technologies in the process of training future engineers. We have defined the stages of creating some methodical system components of teaching fundamental disciplines in the higher technical school through interdisciplinary integration and technologies of augmented reality.
Система освіти України тісно пов'язана з світовими тенденціями освіти, тому вона потребує постійного оновлення та розширення. Однією з прогресивних напрямків організації навчального процесу є створення навчального середовища, яке дозволить студентам розкривати свій інтелектуальний потенціал під час пошуку необхідних знань. Саме тому метою статті є аналіз концепції доповненої реальності та перспективи її застосування в процесі підготовки майбутніх інженерів. Об'єктом дослідження є система підготовки майбутніх інженерів, а предмет - використання технологій доповненої реальності в процесі підготовки майбутніх інженерів. Метод дослідження - це аналіз впливу технологій доповненої реальності на підготовку майбутніх інженерів. Під час дослідження ми виявили позитивні аспекти технологій доповненої реальності в процесі підготовки майбутніх інженерів. Ми визначили етапи створення деяких методичних компонентів системи викладання фундаментальних дисциплін у вищому технічному училищі за допомогою міждисциплінарної інтеграції та технологій доповненої реальності.
 
Publisher CEUR-WS.org
 
Date 2018-11-30
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712798/1/paper18.pdf
- Rashevska, N.V. (orcid.org/0000-0001-6431-2503 <http://orcid.org/0000-0001-6431-2503>) and Soloviev, V.N. (orcid.org/0000-0002-4945-202X <http://orcid.org/0000-0002-4945-202X>) (2018) Augmented Reality and the Prospects for Applying Its in the Training of Future Engineers Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018 (2257). pp. 192-197. ISSN 1613-0073