Запис Детальніше

Augmented Reality: Ukrainian Present Business and Future Education

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712804/
http://ceur-ws.org/Vol-2257/
 
Title Augmented Reality: Ukrainian Present Business and Future Education
Доповнена реальність: сучасний український бізнес та майбутнє освіти
 
Creator Mintii, I.S.
Soloviev, V.N.
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
33 Economics. Economic science
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description The aim of the study: analysis of the current state and prospects for the development of augmented reality in Ukraine in business and education. The objectives of the study: to analyze the experience of using the augmented reality in advertising, marketing, education of Ukraine; to investigate the problems existing in this direction. The object of the study: the process of using augmented reality in advertising, marketing, education. The subject of the study: specific projects using the augmented reality in advertising, marketing, education. The used method of study was theoretical that included analysis of articles and materials of conferences on the research problem. The results of the study: nowadays, the augmented reality is used primarily in the field of advertising and marketing of Ukraine. As an example is the advertisement of Kyivstar (virtual tour around Ukraine, augmented reality quest), some of the Ukrainian companies have certain results in in this direction, for example, Augmented Pixels, Simo AR (in the development of a browser with augmented reality, the Kontramarka ticket service is implemented), Live Animations (such projects as Wonderland AR, My Yeti, Live Coloring, Gapchinska, Live Photo are already implemented). Among the problems that exist with the introduction of these technologies in education, first of all, we should note the shortage of specialists in the preparation of such educational projects and the uncoordinated actions of business and education in this direction. Main conclusions and recommendations: in order to disseminate research results it is necessary to hold thematic events of the all-Ukrainian level.
Мета дослідження - аналіз сучасного стану та перспектив розвитку доповненої реальності в бізнесі та освіті в Україні. Цілі дослідження: аналіз досвіду використання доповненої реальності в рекламі, маркетингу, освіті України; для вивчення проблем, що існують у цьому напрямку. Об'єкт дослідження: процес використання доповненої реальності в рекламі, маркетингу, освіті. Предмет дослідження: конкретні проекти з використанням доповненої реальності в рекламі, маркетингу, освіті. Використаний метод дослідження був теоретичним, який включав аналіз статей та матеріалів конференцій з проблеми дослідження. Результати дослідження: в даний час доповнена реальність використовується в першу чергу в галузі реклами та маркетингу України. Прикладом може бути реклама "Київстар" (віртуальний тур по Україні, додаткова реальність), деякі українські компанії мають певні результати в цьому напрямку, наприклад, "Розширені пікселі", Simo AR (при розробці браузера з доповненою реальністю, реалізується авіаквиток «Контрамарка»), Live Animations (такі проекти як Wonderland AR, My Yeti, Live Coloring, Gapchinska, Live Photo вже реалізовані). Серед проблем, які існують із впровадженням цих технологій в освіту, насамперед слід зазначити дефіцит фахівців у підготовці таких освітніх проектів та неузгоджені дії бізнесу та освіти в цьому напрямку. Основні висновки та рекомендації: для поширення результатів досліджень необхідно провести тематичні заходи всеукраїнського рівня.
 
Publisher CEUR-WS.org
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712804/1/paper22.pdf
- Mintii, I.S. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) and Soloviev, V.N. (orcid.org/0000-0002-4945-202X <http://orcid.org/0000-0002-4945-202X>) (2018) Augmented Reality: Ukrainian Present Business and Future Education Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018 (2257). pp. 227-231. ISSN 1613-0073