The Cloud Technologies and Augmented Reality: the Prospects of Use
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712805/
http://ceur-ws.org/Vol-2257/ |
|
Title |
The Cloud Technologies and Augmented Reality: the Prospects of Use
Хмарні технології і доповнена реальність: перспективи використання |
|
Creator |
Popel, M.V.
Shyshkina, M.P. |
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.77 General networking applications and services 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
The article discusses the prospects of the augmented reality using as a component of a cloud-based environment. The research goals are the next: to explore the possibility of the augmented reality using with the involvement of the cloud-based environment components. The research objectives are the next: to consider the notion of augmented reality; to analyze the experience the augmented reality using within the cloud environment / system; to outline the prospects of the augmented reality using in educational institutions; to consider the technical conditions of the augmented reality use. The object of research is: the educational process in educational institutions of Ukraine of different levels of accreditation. The subject of research is: the educational process in a cloud-based environment in educational institutions of Ukraine. The research methods used are the next: analysis of scientific publications, observations. The results of the research are the next: on the basis of the analysis of scientific works, it has been established that the experience of the augmented reality using in the systems based on cloud technologies already exists. However, the success of such a combination has not yet been proven. Currently, laboratory tests are known, while the experiment was not carried out under natural conditions in control and experimental groups. It is revealed that the attraction of the augmented reality for the educators requires the development of new methodologies, didactic materials, updating and updating of the curriculum. The main conclusions and recommendations: the main principles of augmented reality use in the learning process are: designing of the environment that is flexible enough, attention should be paid to the teaching and didactic issues; adjusting the educational content for mastering the material provided by the curriculum; the research methods that can be used in training along with the elements of augmented reality are to be elaborated; development of adaptive materials; training of teachers, which will include augmented reality in educational practice.
У статті розглядаються перспективи використання доповненої реальності як компонента хмаро орієнтованого середовища. Наступні цілі дослідження: вивчити можливість використання доповненої реальності як компоненту хмаро орієнтованого середовища. Завданнями дослідження є наступне: розглянути поняття доповненої реальності; аналіз досвіду використання доповненої реальності в хмарному середовищі / системі; окреслити перспективи використання доповненої реальності в навчальних закладах; розглянути технічні умови використання доповненої реальності. Об'єктом дослідження є: навчальний процес у навчальних закладах України різних рівнів акредитації. Предметом дослідження є: навчальний процес у хмаро орієнтованому середовищі в навчальних закладах України. Методи дослідження: аналіз наукових публікацій, спостережень. Результати дослідження є наступним: на основі аналізу наукових праць було встановлено, що досвід використання доповненої реальності в системах, заснованих на хмарних технологіях, вже існує. Проте успіх такої комбінації ще не доведено. В даний час відомі лабораторні дослідження тоді як експеримент не проводився в природних умовах у контрольних та експериментальних групах. Виявлено, що залучення доповненої реальності потребує розробки нових методологій, дидактичних матеріалів, оновлення та оновлення навчального плану. Основні висновки та рекомендації: основними принципами використання доповненої реальності в навчальному процесі є: проектування середовища, яке є достатньо гнучким, увага повинна приділятися викладацьким та дидактичним питанням; налагодження навчального контенту для оволодіння матеріалом, наданим навчальним планом; розробляються методи дослідження, які можуть бути використані в навчанні разом з елементами доповненої реальності; розробка адаптивних матеріалів; підготовка вчителів, яка включатиме доповненої реальність у навчальну практику. |
|
Publisher |
CEUR-WS.org
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712805/1/paper23.pdf
- Popel, M.V. (orcid.org/0000-0002-8087-962X <http://orcid.org/0000-0002-8087-962X>) and Shyshkina, M.P. (orcid.org/0000-0001-5569-2700 <http://orcid.org/0000-0001-5569-2700>) (2018) The Cloud Technologies and Augmented Reality: the Prospects of Use Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018 (2257). pp. 232-236. ISSN 1613-0073 |
|