Запис Детальніше

Інноваційна ієрархія цілей професійно-художнього навчання майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712856/
 
Title Інноваційна ієрархія цілей професійно-художнього навчання майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел
Innovative hierarchy of goals of professional and artistic training of future specialists in arts and crafts
 
Creator Радкевич, В.О.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore
 
Description У статті розкрито особливості структурування цілей професійно-художнього навчання майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел на різних рівнях. Визначено
зміст загальної цілі професійно-художнього навчання, яка є комплексною і включає в себе чотири основні підцілі: компетентнісну, освітню, виховну, розвивальну.
Обґрунтовано підходи до реалізації виховної підцілі професійно-художнього навчання, що охоплює ціннісну, культурологічну етнокультурну, художньо-естетичну стратегічні цілі. Розкрито вплив народного мистецтва на зміст підготовки майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел, їхній професійний розвиток як суб'єктів творчої діяльності.
The structuring purposes features of professional-artistic training for future professionals in Arts and crafts at various levels are represented in the article. The content of aіr overall objective for professional-artistic training, that is comprehensive and includes our major sub-objectives: competence, education, behavior and development, is outlined.
The approaches to the educational sub-objective implementation are grounded. They cover values. cultural ethno-cultural, artistic and aesthetic strategic objectives. The influence of folk art on the training content jor future specialists arts and crafts, their professional eevelopment as a subject of creative activity is envisaged.
 
Publisher Полтавський національний педагогічний університет ім. В.Г.Короленка
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712856/1/I%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86i%D0%B9%D0%BD%D0%B0_ie%D1%80%D0%B0%D1%80%D1%85i%D1%8F_%D1%86i%D0%BB%D0%B5%D0%B9_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81i%D0%B9%D0%BD%D0%BE-%D1%85%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B6%D0%BD_%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%82%D0%BDi%D1%85_%D1%84%D0%B0%D1%85i%D0%B2%D1%86i%D0%B2_%D1%85%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B6%D0%BDi%D1%85_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BBi%D0%B2_i_%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D1%81%D0%BB.pdf
- Радкевич, В.О. (2018) Innovative hierarchy of goals of professional and artistic training of future specialists in arts and crafts Етнодизайн у контексті українського національного відродження та європейської інтеграції, 1. pp. 28-34.