Інноваційна ієрархія цілей професійно-художнього навчання майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712856/
|
|
Title |
Інноваційна ієрархія цілей професійно-художнього навчання майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел
Innovative hierarchy of goals of professional and artistic training of future specialists in arts and crafts |
|
Creator |
Радкевич, В.О.
|
|
Subject |
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore |
|
Description |
У статті розкрито особливості структурування цілей професійно-художнього навчання майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел на різних рівнях. Визначено зміст загальної цілі професійно-художнього навчання, яка є комплексною і включає в себе чотири основні підцілі: компетентнісну, освітню, виховну, розвивальну. Обґрунтовано підходи до реалізації виховної підцілі професійно-художнього навчання, що охоплює ціннісну, культурологічну етнокультурну, художньо-естетичну стратегічні цілі. Розкрито вплив народного мистецтва на зміст підготовки майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел, їхній професійний розвиток як суб'єктів творчої діяльності. The structuring purposes features of professional-artistic training for future professionals in Arts and crafts at various levels are represented in the article. The content of aіr overall objective for professional-artistic training, that is comprehensive and includes our major sub-objectives: competence, education, behavior and development, is outlined. The approaches to the educational sub-objective implementation are grounded. They cover values. cultural ethno-cultural, artistic and aesthetic strategic objectives. The influence of folk art on the training content jor future specialists arts and crafts, their professional eevelopment as a subject of creative activity is envisaged. |
|
Publisher |
Полтавський національний педагогічний університет ім. В.Г.Короленка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712856/1/I%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86i%D0%B9%D0%BD%D0%B0_ie%D1%80%D0%B0%D1%80%D1%85i%D1%8F_%D1%86i%D0%BB%D0%B5%D0%B9_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81i%D0%B9%D0%BD%D0%BE-%D1%85%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B6%D0%BD_%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%82%D0%BDi%D1%85_%D1%84%D0%B0%D1%85i%D0%B2%D1%86i%D0%B2_%D1%85%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B6%D0%BDi%D1%85_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BBi%D0%B2_i_%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D1%81%D0%BB.pdf
- Радкевич, В.О. (2018) Innovative hierarchy of goals of professional and artistic training of future specialists in arts and crafts Етнодизайн у контексті українського національного відродження та європейської інтеграції, 1. pp. 28-34. |
|