Запис Детальніше

Проектування змісту навчальних підручників арабської мови у контексті розвитку культурно-мовних та морально-громадянських цінностей учнів гімназії

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712908/
 
Title Проектування змісту навчальних підручників арабської мови у контексті розвитку культурно-мовних та морально-громадянських цінностей учнів гімназії
Designing content of textbooks in the arab language in the context of developing the cultural-linguistic and moral, civil values of pupils
 
Creator Ахмад, Олена Рудольфівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Стаття присвячена громадянознавчим проблемам у змісті навчальних підручників як засобу розвитку культурно-мовних та морально-громадянських цінностей учнів гімназії. Автор визначає тенденції розвитку цієї сфери в теорії та практиці сучасного закладу загальної середньої освіти, що є актуальною й перспективною проблемою для української освітньої теорії і практики.
The article deals with the problems of content of textbooks in the educational process of Kyiv Gymnasium of Oriental Languages №1 as a method of developing the cultural-linguistic and moral, civil values of pupils. The author examines the definition of the concept of civic competence, civic values and tendencies of development of foreign language education in the theory and practice of the modern secondary school, which is a relevant and promising problem for the Ukrainian educational theory and practice.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712908/1/Akhmad_2018.pdf
- Ахмад, Олена Рудольфівна (2018) Designing content of textbooks in the arab language in the context of developing the cultural-linguistic and moral, civil values of pupils Дидактика: теорія і практика, 1. pp. 61-66.