Textbook of the economy as a means of developing entrepreneurial competence of students
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712965/
|
|
Title |
Textbook of the economy as a means of developing entrepreneurial competence of students
Підручник економіки як засіб розвитку підприємницької компетентності учнів |
|
Creator |
Часнікова, Олена Володимирівна
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Entrepreneurial competence is recognized as one of the key competences. It implies realization of students' ability to correlate their own economic interests and needs with available resources, interests and needs of other people and society, etc. The developers of the textbooks of a new generation faced the task of motivating a student not only on the subject area, but also on the realization of the vital interests of an individual. Under these conditions, the task of creating a motivating context for a textbook is to foreground: a set of factors that can influence the development of entrepreneurial competence of the students. In order for a textbook of economics to become a source of motivation for development of entrepreneurial competence of the students, it should contain positive orientations on assimilation of the economic education content, provide the main types of motivation to entrepreneurship.
Підприємницька компетентність визнана однією з ключових. Вона передбачає реалізацію здатності учнів співвідносити власні економічні інтереси й потреби з наявними ресурсами, інтересами й потребами інших людей та суспільства тощо. Перед розробниками підручників нового покоління постало завдання мотивувати учня не лише на предметну сферу, а й на сферу реалізації життєвих інтересів особистості. За цих умов на перший план виходить задача створення мотивуючого контексту підручника: сукупності факторів, які зможуть впливати на розвиток підприємницької компетентності учнів. Для того, аби підручник економіки став джерелом мотивації для розвитку підприємницької компетентності учнів, він має містити позитивні орієнтації на засвоєння змісту економічної освіти, забезпечувати основні види мотивації до підприємницької діяльності. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712965/1/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%80%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%281%29.PDF
- Часнікова, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-8535-6668 <http://orcid.org/0000-0002-8535-6668>) (2018) Textbook of the economy as a means of developing entrepreneurial competence of students In: Проблеми сучасного підручника: матеріали міжнародної науково-практичної конференції Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 93-96. |
|